Skip to main content

سالام :

سالام :
Anonymous

سالام :



Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0۵ شرط تورکیه به اتحادیه اروپا برای حل بحران پناهجویان
Bazar Ertəsi, 18.10.2015 03:06
گوناز تی وی: امروز صدراعظم آلمان برای برگزاری نشست حل بحران پناه جویان به تورکیه سفر خواهد کرد.
به گزارش گوناز تی وی، دو روز پیش سران اتحادیه اروپا نشستی را برای حل بحران پناهجویان با محوریت تورکیه برگزار کردند.در این نشست سران اتحادیه اروپا اعلام کردند که حل این بحران بدون کمک آنکارا امکان پزیر نمی باشد.
به دنبال آن امروز آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای گفتگو با احمد داوود اوغلو و رجب طیب اردوغان نخست وزیر و رئیس جمهور تورکیه برای حل بحران پناهجویان به آنکارا سفر خواهد کرد.
گفته می شود در دیدار آنگلا مرکل با داوود اوغلو و اردوغان، تورکیه ۵ شرط خود به شرح زیر را برای حل بحران پناهجویان به اتحادیه اروپا ارائه خواهد داد:
۱ـ ورود تورکیه به شینگن باید نیمه اول سال ۲۰۱۶ تمام شود
۲ـ برای حل بحران پناهجویان باید همه کشورها(اتحادیه اروپا) تلاش کنند
۳ـ در سوریه، هم داعش و هم پ ی د گروه تروریستی هستند و نباید سلاح ارسال شود
۴ـ هیچ گزینه ای غیر از عضویت کامل تورکیه در اتحادیه اروپا وجود ندارد
۵ـ بعنوان بزرگترین شریک تجاری تورکیه باید همکاری نزدیکتر ادامه داشته باشد
تورکیه درهای خود را به روی ۲ میلیون و ۲۰۰هزار پناهجو باز کرده است و مصرف تورکیه برای این رقم پناهجو بیش از ۸ میلیارد دلار اعلام شده است است اما کمک جهانی برای این پناهجویان ۴۱۰ میلیون می باشد و انتظار میرود دولت تورکیه باردیگر به صدراعظم آلمان خواهد گفت که این میزان مصرف باید تقسیم شده و به صورت مشترک انجام شود.
دو روز پیش سران اتحادیه در نشست خود در مورد اینکه برای تورکیه ۳ میلیارد یورو پرداخته، ویزای این اتحادیه برای شهروندان تورک آسان گرفته شود و همچنین روند پیوستن تورکیه به اتحادیه اروپا سرعت بخشیده شود، به یک توافق اولیه دست یافتند.
پس از این نشست آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تأکید کرد که بدون کمک آنکارا جلوگیری از سیل پناهجویان امکان پزیر نمی باشد.
فرانسا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که به شرطی به شهروندان تورکیه ویزای شینگن اعطا شود که دولت تورکیه نیز در روند صدور ویزا به شهروندان پاکستان و افغانستان تغییرات دهد.
گوناز