Skip to main content

البته بهتر بود نمیگفتم سه

البته بهتر بود نمیگفتم سه
Anonymous

البته بهتر بود نمیگفتم سه ردصد جمعیت عرب زبان چون این آمارها تخمینی است ممکنست بیشتز از دوبرابر باشد. مقصود چیز دیگری بود. شخصا برای هموطنان عرب زبان کشورمان ارج و منزلت زیادی قایئلم و بر روسر ما و همه ایرانیان جای دارند.
من میدانم هموطنان عرب زبانم در خوزستان و جنوب کشور در کنار سایر هموطنان زندگی سختی میگذرانند و در مشکلات اقتصادی و فقر و گرد و غبار این سالها زندگی سختر شده. میدانم در کنار چاههای نفت فقیرانه زندگی کردن چقدر درناک است! میدانم چون خودم و بیشتر اطارفیانم هم در فقر و بیکاری هستیم. میدانم دغدغه نان شب داشتن یعنی چه. من هرگز بخودم اجازه نمیدهم جسارتی به هیچ قوم زبانی بکنم د راین میان عرب زبانان هموطن ایارنی اولی تر هستند. کیست منصف باشد و بعد فقر عرب زبان ایرانی ببیند؟! در حالی نفت و گاز جنوب را دولت مرکزی به یغما میبرد و اباندهای حکومتی پروارتر میشوند ولی هموطن

عرب زبان و لر و بخیتاری و کرد و فیلی و کرمانشاهی و بوشهری و یغره در فقر باشد؟! درناکتر از این هست مسجد سلیمان همچنان در برخی محرومیتها باشد ولی صدسال نفتش را بقیه مردم ایران بویژه عمال حکومتهای پهلوی و جمهوری سالامی استفاده کنند؟! بدانید ما فارسی زباهای لاقل دانشگاهی و کمی باسوادتر آگاهیم هر چند عوام بی سوادی متوجه نیستند.
من مخالفتی با تدریس زبان عربی یا هر زبان و گویش ایارنی دیگر در مدارس ندارم. از باب مثال گفتم و هدف واقعی پان اسلامیستها گفتم.
یک حکومت پان اسلامیست شیعی به مراتب ضربات بدرتی از حکومت ناسونالیست قومی-زبانی میزند. برفرض حکموت قومی-زبانی در ایران بود حداکثر دشمنی همسایگان و اعراب را متوجه ایارن میکرد ولی این حکومت دشمنی اسرایئل (هیچ اختلاف منافع و مرزی با کشوزمان ندارد) و یهودیان و اهل تسنن و مسیحیان و دیگر ادیان و بی دینان سراسر جهان را با کشورمان دشمن کرده است! این حکومت فعلی مثلا دشمنی مردمان سنی مذهب اندونزی یا مسحی بلاد فرنگ را هم موجب مبشود!
وگرنه این کشور مستعد و ثروتمند میباست الان جای کره جنوب یو ژاپن.. میبود از سطح پیشرفت و ...
حکومت جمهوری اسلامی به مراتب از یک حکومت قومی-زبانی (مثلا فارسیستی!) ضربات بدتری به مردم کشور باستانی و دیرینه ایران میزند. برپایی حکومت دمکراتیک پلورایستی با حفظ حقوق اقلیتهیاق ومی زبانی و عقیدتی فعلا بهرتین گزینه است.