Skip to main content

عجب منطقى, آقاى دکتر واقعأ که

عجب منطقى, آقاى دکتر واقعأ که
Anonymous

عجب منطقى, آقاى دکتر واقعأ که مغلطه را به کمال رسانديد, جناب دکتر, شما که دکترا تشريف داريد, چرا مقاله شما هماره با منابع و مدارک نيست, فقط حدس ميزنيد که چون منتق شما اينجورى حکم ميکند حتمأ همه چيز درست است. مگر اسراييل حالا امنيت ندارد؟ صد البته که دارد, حتى اگر امريکا به اسراييل کمک نکند, اين صهيونيستها خودشان را براى امنيت کامل خود آماده کرده اند, با داشتن 200 کلاهک اتمى که هم با موشک و هم با جتهاى بمب افکن ميشود پرتابشان کرد, اسراييل هيچ نيازى به امنيت بيشتر ندارد, اين مغلطه گوييها را واقعأ فقط از بعد دايى جان ناپلئونى ميشود پذيرفت. لطف کنيد, يک ذره عقب گرد کنيد و نگاهى به خودتان, خود خاور ميانه و ترکيه نه اندزيد تا دريابيد که از ماست که بر ماست. دوست عزيز, اگر ترکيه به کردها خودمختارى بدهد, و به آنها اجازه بدهد که براى خودشان در موضوعات داخلى تصميم بگيرند,

خدوشان, ماليات شهرى, روستايى, استانى بگيرند و خودشان در عمران و آبادى و پيشرفت استان شان, اين پولها را هزينه کنند که نيازى به کمک دولت مرکزى ترکيه نداشته باشند و ترکيه پول ماليات را براى امنيت و پشيرفت تمام کشور هزينه کند, بهتر نيست؟
اگر کرد حق خودگردانى داشته باشد مگر ديوانه هست که به جنگ دولت ترکيه برود؟ اگر ترکيه به کردها خودمختارى بدهد, آسمان به زمين نمى آيد, و همانجا خواهد ماند, و در عوض ترکيه اين همه جان و مال هزينه سرکوب کرد ها نميکرد. اصلأ موضوع کردها ربطى به اسراييل نداره, خوب پروژه نئوعثمانی يعنى چه؟ اگر اين پروژه واقعأ وجود داشته باشد, به اين معنى هست که ترکيه همه اين 32 کشور را بايد اشغال کند و نه کردى باقى مى ماند که اسراييل دوم باشد و نه عراق, سعودى, سوريه, لبنان, نصر, ليبى, تونس, البانى, و غيره. اين واقعأ يک مغلطه بيش نيست, چگونه امريکا ميخواهد اسراييل دوم را در خاورميانه ايجاد کند و در عين حال يک ترکيه عثمانى جديد درست کند که نامى از کشورها باقى نماند. اين يک تناقض محض هست. اگر عراق, ايران, ترکيه, مصر, سوريه, سعودى و همه اين کشورها به کل فدرال اداره بشوند و به اقليتها آزادى محلى و استانى بدهند, جداليى طلبى و ايجاد کردستان به عنوان اسراييل دوم, موضوعيت نمى يابد و اين راه حل فدرالى در تاريخ و دنيا امتحان شده است و موفقترين مدل کشوردارى هست. اولين آن ايالت متحده امريکا, برازيل, هند, آلمان, حتى کشورهاى پادشاهى مثل بريتانيا, ژاپن, ماليزى, امارات متحده عربى, سوئد, نروژ, دانمارک, هم از همين فرمول فدرال تحت يک پادشاهى استفاده ميکنند و آسمان به زمين نيامده است و همه هم موفق هستند, صدها برابر موفقتر از ترکيه, ايران, سعودى, عراق, سوريه و مصر هستند. ولى دگماتيسم و ناسيوناليزم کور ايرانى, ترک و عرب اجازه پياده کردن چنين کشوردارى را نميدهد و چون تماميت خواه و انحصار طلب هست, هميشه درگير اين مشکلات اقليتها خواهد بود.