Skip to main content

سالام :

سالام :
Anonymous

سالام :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0اقلیم کردستان عراق ارسال سلاح توسط روسیه به پیشمرگه را تکذیب کرد
Bazar Ertəsi, 18.10.2015 03:41
گوناز تی وی: اقلیم کردستان عراق خبر مبنی بر ارسال سلاح توسط روسیه به پیشمرگه را تکذیب کرد.
به گزارش گوناز تی وی به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از اظهارات "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر کمک تسلیحاتی این کشور از طریق دولت بغداد به پیشمرگه های اقلیم کردستان عراق، "صفین دیزایی" سخنگوی اداره این اقلیم با تکذیب این اظهارات لاوروف گفت که:" در حالی که گلوله ای از سوی روسیه به ما نرسیده است.دولت بغداد سهم ما را به کجا تسلیم کرده است؟ خیلی تعجب آور است. ما هم نمی دانیم. به کنسولگری روسیه مراجعه کردیم٬ منتظر پاسخ آن‌ها هستیم".
وی گفت:" لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی خاطر نشان کرده بود که در همکاری های چهارگانه ایران٬‌ روسیه٬‌ سوریه و عراق٬ کرد ها نیز دخیل است. در حالیکه ما بی خبریم و درجمع همکاری چهارگانه حضور نداریم".
سخنگوی اقلیم کردستان عراق در جواب سوال اینکه آیا می خواهید روسیه در مقابله با داعش در عراق کمک کند؟، گفت:" یک گروه خطرناک بنام گروه تروریستی داعش در خاور میانه وجود دارد. این گروه تهدید بزرگ امنیتی و بی ثباتی در سراسر خاورمیانه و جهان است. به همین دلیل هر کس با این گروه مقابله کند٬ ما از آن حمایت می کنیم. البته که روسیه و آمریکا دو ابرقدرت جهان هستند. آنها برنامه های مختلف دارند. جنگنده های هر دو طرف به یکدیگر روبه روخواهند شد.که باعث بروز برخی مشکلات می شود. می توان یک منطقه ویژه برای روسیه ومنطقه دیگری نیز آمریکا باشد اما تاکنون هماهنگی دوجانبه موجود نیست. این اوضاع منجر به فاجعه خواهد بود. نیاز به همکاری و هما هنگی است. وحدت٬ همبستگی و ارائه اطلاعات به یکدیگر استفاده مشترک از سازمانهایاطلاعاتی همدیگرمهم ترین گزینه است".
سه روز پیش سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که به فنلاند سفر کرده بود در نشست مطبوعاتی در هلسینکی فته که دولت روسیه علاوه بر کمک نظامی به دولت عراق و سوریه، به کردهای عراق نیز برای آنچه که مبارزه با تروریست نامیده، کمک تسلیحاتی انجام می دهد.

وزیر امور خارجه روسیه افزوده بود که این کمک تسلیحاتی به کردهای عراق با موافقت بغداد صورت گرفته است.

گوناز تی وی
S.N