Skip to main content

سالام :

سالام :
Anonymous

سالام :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0تورکیه به خریداران خارجی املاک امتیاز شهروندی اعطا می‌کند
Bazar Ertəsi, 18.10.2015 05:41
گوناز تی وی: منابع تورکیه‌ای اعلام کرده‌اند که موضوع اعطای حق شهروندی به خریداران خارجی املاک در تورکیه در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش گوناز تی وی به نقل از تی.آر.تی، نیهات زیبکچی اوغلو، وزیر اقتصاد تورکیه که به عنوان میهمان در برنامه همایش سرمایه گذاران کشورهای خلیج با بخش غیرمنقول تورکیه، حضور داشت، اظهار کرد:"تلاشهایی برای اعطای مستقیم امتیاز شهروندی جمهوری تورکیه به خارجیانی که در کشورمان ملک خریداری کنند در جریان است."
وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان چنین قوانینی وجود دارد، افزود:"هرکسی که بر روی سند ملکی اش، پرچم قرمز رنگ تورکیه نقش بسته باشد شهروند ما است. در رابطه با این موضوع تلاشهای مهمی در دستور کار قرار دارد. تاکنون شرایط این قانون را بصورت کامل مشخص نکرده ایم اما بی تردید برای کسانی که ملک خریداری کنند شهروندی تورکیه داده خواهد شد."
زیبکچی همچنین با جلب دقت بر حمایتهای انجام شده از بخش ساختمان سازی در تورکیه تصریح کرد که فروش خانه به خارجیان نوعی صادرات محسوب می شود.
وزیر اقتصاد تورکیه تاکید نمود:"اصلاحات مد نظر، شرکتهای فروشنده خانه به خارجیان و یا هتلهای محل اقامت خارجیان را نیز در برخواهد گرفت."
وی همچنین افزود:" در راستای این اصلاحات، شرکتهای فعال در این زمینه و شرکتهایی که به تورکیه ارز وارد می کنند نیز به عنوان شرکتهای صادر کننده محسوب شده و مشمول این قوانین خواهند گردید."
گوناز تی وی
H.M