Skip to main content

سالام :

سالام :
Anonymous

سالام :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0موج جدید آوارگان سوری به تورکیه بدلیل حملات روسیه به راه افتاد
Çərsənbə Axşamı, 19.10.2015 05:06



گوناز تی وی : 70 هزار آواره در عزض سه روز حلب را به سوی مرزها ترک کردند

زیدون الزعابی رییس مرکز کمک های پزشکی سوریه گفته است که در دیدار از روستاهای حوالی حلب دیده است که دهها هزار سوری در 72 ساعت گذشته خانه هایشان را به سوی مرزها ترک کرده اند. وی افزوده است که تقریبا در این روستاها دیگر کسی زندگی نمی کند.

به گزارش گوناز تی وی الزعابی گفته است که این افراد در حدود 70 هزار پناهجو تخمین زده می شوند و همراه خود هیچ چیزی حتی غذای کافی هم بر نداشته اند.

در روزهای اخیر روسیه و اسد از هوا و ایران و حزب الله لبنان از طریق زمینی در حال جنگ شدید با مخالفین معتدل سوری در این منطقه هستند.

نخست وزیر تورکیه پیشتر در مورد بروز موج جدید آوارگان هشدار داده بود رییس جمهور تورکیه نیز ایران و روسیه را به حمایت مستقیم از اسد و جنگ با مخالفین معتدل سوری متهم کرده بود. وی گفته بود که این دو کشور بار پناهجویان سوری را بدوش نمی کشند و هر کاری که دلشان می خواهد در سوریه انجام می دهند.

جنگ داخلی سوریه تا کنون موجب مرگ 300 هزار سوری و آوارگی بیش از نیمی از جمعیت این کشور شده است که نزدیک به 5 میلیون نفر از این آوارگان به خارج بویژه تورکیه پناه آورده اند.

گوناز تی وی

MA