Skip to main content

سالام :

سالام :
Anonymous

سالام :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0طرح جدید برای آینده ی سوریه بین ایالات متحده و روسیه با حمایت تورکیه
Çərşənbə, 20.10.2015 05:00



گوناز تی وی : بر اساس طرح جدید اسد دست کم به مدت 6 ماه در قدرت می ماند

به گزارش گوناز تی وی در 28 سپتامبر گذشته باراک اوباما طرحی را به روسیه پیشنهاد کرده است که بر اساس آن بشار اسد به عنوان رییس جمهور سمبلیک در قدرت می ماند و دوره ی گذار در سوریه آغاز می شود.

بر اساس این طرح یک دولت گذار تشکیل می شود و تمامی اختیارات رییس جمهوری در سوریه به این دولت محول می شود و بشار اسد به عنوان رییس جمهور سمبلیک به مدت 6 ماه تا آغاز دوره ی گذار در قدرت می ماند. کشورهای عربی و غربی از این طرح استقبال کرده اند اما تورکیه گفته است به شرطی حاظر به قبول این طرح است که اسد واقعا به عنوان یک رییس جمهور سمبلیک باشد و بعد از دوره ی گذار از قدرت به کلی کنار برود همچنین اختیار نیروهای نظامی و امنیتی در دست دولت دوره ی گذار باشد.

روسیه در مورد این طرح هیچ پاسخی ارایه نکرده است با این حال درست دو روز بعد از ارایه ی این طرح به روسیه ، این کشور حملات هوایی خود در سوریه را آغاز کرده است برخی رسانه ها ادعا کرده اند که روسیه به صورت نظامی به این فرمول پاسخ داده است.
کارشناسان می گویند با وجود پافشاری ایران و روسیه بر تداوم رژیم اسد این طرح قابل اجرا نخواهد بود دو کشور مخالفین اسد را "تروریست" خطاب می کنند. رژیم اسد تا کنون موجب مرگ 300 هزار سوری ، بوجود آمدن داعش و آوارگی 10 میلیون نفر از مردم سوریه شده است که نیمی از آن اوارگان به خارج پناه برده اند.


گوناز تی وی

MA