Skip to main content

سالام :

سالام :
Anonymous

سالام :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0رییس مجلس اروپا : تورکیه بهتر از کشورهای اروپایی به پناهجویان رسیدگی می کند
Çərşənbə, 20.10.2015 02:38



گوناز تی وی : مارتین شولتز از رسیدگی تورکیه به وضعیت پناهجویان تقدیر نمود

به گزارش گوناز تی وی مارتین شولتز رییس پارلمان اروپا در گفتگو با روزنامه ی راینیش پست گفت :

تورکیه بهتر از بسیاری از کشورهای اروپایی به وضعیت پناهجویان رسیدگی می کند. تورکیه برای حل مشکل پناهجویان در اروپا از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است ما مجبوریم تا با تورکیه روابط بهتری را برقرار کنیم این کشور از 2.5 میلیون پناهجو پذیرایی می کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا میزان رسیدگی تورکیه به وضعیت پناهجویان در حد قابل قبولی است یا نه گفت :

البته ، تورکیه بهتر از بسیاری از کشورهای اروپایی در این زمینه عمل می کند در کمپ های پناهجویی تورکیه 600 هزار پناهجو زندگی می کنند که رسیدگی تورکیه به وضعیت آنان می تواند الگویی برای اروپا باشد. در استان کیلیس در مرز سوریه 103 هزار نفر زندگی می کردند با ورود سوری ها اکنون در این استان 125 هزار سوری نیز به جمعیت آن افزوده شده است یعنی بیش از جمعیت این شهر در آن پناهجویان زندگی می کنند. تورکیه از این پناهجویان در حدی که به عزت انسانی آنان خدشه وارد نشود پذیرایی می کند. در این منطقه مدارس ابتدایی و راهنمایی هم برای آنان دایر شده است. تورکیه تا کنون 7 میلیارد دلار برای این پناهجویان خرج کرده است من از کمک مالی به تورکیه برای پناهجویان حمایت می کنم آنها در مقابل رقمی که خرج کرده اند تنها 3 میلیارد کمک مالی می خواهند. پناهجویان سوری در تورکیه در امنیت به سر می برند ما باید تورکیه را جزو کشورهای امن حساب کنیم و مساله ی ویزای شنگن با آنان را حل کنیم.

در اینباره رجب طیب اردوغان رییس جمهور تورکیه نیز گفته است که ما تا کنون 8 میلیارد دلار برای این آوارگان خرج کرده ایم اما کمک های جهانی به ما برای نگهداری از آنان تنها 417 میلیون دلار بوده است. اروپا با همه ی آن ارزش های بشردوستانه اش به هیچ وجه رفاه مردم خود را با آوارگان سوری تقسیم نکرد.

گفتنیست با حملات روسیه در سوریه و پیاده کردن نیروی زمینی ایران در حلب که در دست مخالفین معتدل سوری می باشد موج جدیدی از آوارگان به سوی مرزهای تورکیه روان شده اند که جمعیت آنان به صدها هزار نفر می رسد رسانه های تورکیه پیشتر هشدار داده بودند که با ادامه ی جنگ در حلب ممکن است بیش از دو میلیون نفر دیگر آواره شده و به تورکیه پناه بیاورند. هم اکنون در تورکیه 2.5 میلیون پناهجو به سر می برند که 2.2 میلیون نفر از آنان سوری ، 300 هزار نفر عراقی و نیم میلیون نفر دیگر از کشورهای آفریقایی ، افغانستان و ایران می باشند. تمامی خدمات پزشکی برای این پناهجویان رایگان می باشد.

گوناز تی وی

MA