Skip to main content

سالام :

سالام :
Anonymous

سالام :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0دیدار بشار اسد و پوتین در روسیه +تصاویر
Cümə Axşamı, 21.10.2015 02:01
گوناز تی وی: سخنگوی کرملین اعلام کرد بشار اسد به روسیه سفر کرده و با پوتین ملاقات کرده است.
به گزارش گوناز تی وی، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرده است شب گذشته بشار اسد به روسیه سفر کرده و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرده است.
وی در مصاحبه با مطبوعات روسی افزوده که بشار اسد و پوتین درباره وضعیت کنونی سوریه گفتگو کرده اند.
بنا به اظهارات پسکوف، دیدار بلند مدت بشار اسد و پوتین به همراه هیئت بلندپایه روسی صورت گرفته است.
بی بی سی نیز گزارش داده که بشار اسد آخرین بار در سال ۲۰۱۰ به خارج از سوریه به فرانسه سفر کرده بود که اکنون بعد از ۵ سال اولین بار به خارج از سوریه سفر می کند.
پوتین در دیدار با اسد گفته که " حل بلند مدت بحران سوریه با همکاری تمامی قدرتهای سیاسی و گروههای دینی امکان پزیر است و البته حرف آخر را ملت سوریه خواهند گفت.سوریه دوست ما است و ما فقط با ترور مجادله می کنیم در عین حال ما آماده کمک به روند سیاسی هستیم".
بشار اسد نیز گفته که " روسیه با اقدامات سیاسی خود مانع بوجود آمدن یک تراژدی بزرگ در سوریه شده است.اگر اقدامات روسیه نبود، تروریزم در وسعت بزرگتری در منطقه جاری می شد و هدف ما دیدن ملت سوریه در وطن خود می باشد."
در پایان این دیدار پوتین به خاطر قبول دعوت سفر به روسیه از اسد قدردانی کرده و بشار اسد نیز به دلیل حمایت های روسیه از وی، از پوتین تشکر کرده است.
دولت روسیه بزرگترین حامی رژیم بشار اسد پس از موافقت پارلمان این کشور که اجازه اعزام نیروی نظامی به خارج را صادر کرد، جنگنده ها و سربازان خود را برای جلوگیری از سقوط اسد به سوریه فرستاده است.
گفته می شود این سفر اسد به مسکو با همکاری جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است بطوریکه گمان می رود هواپیمایی که وی را به روسیه انتقال داده از آسمان جغرافیای ایران و عراق به عبور کرده سپس از طریق ارمنستان و یا گرجستان وارد روسیه شده است.