Skip to main content

سالام :

سالام :
Anonymous

سالام :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0برادر صالح مسلم: اگر تورک ها نبودند کردها کشته می شدند
Cümə Axşamı, 21.10.2015 03:30
گوناز تی وی: مصطفی مسلم برادر بزرگتر صالح مسلم رئیس گروه پ ی د در سوریه، به خاطر کمک های تورکیه به مردم عین العرب (کوبانی) تشکر کرد.
به گزارش گوناز تی وی، مصطفی مسلم برادر بزرگتر صالح مسلم در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی تورکیه گفت:" گروه پ ی د فقط ۱۰درصد کردهای سوریه را تمثیل می کند و دلیل قدرت پ ی د به خاطر سلاح است. پ ی د مخالفان کرد خود را دستگیر می کند".
وی افزود:" در شمال سوریه تروریست اصلی پ ک ک است.پ ی د و ی پ گ نیز شاخه های اصلی پ ک ک است. پ ی د را پ ک ک تشکیل داد و ی پ گ نیز شاخه نظامی پ ی د است".
مصطفی مسلم با یادآوری حمله گروه تروریستی داعش به شهر عین العرب و فرار هزاران کرد از این شهر به تورکیه افزود:" اگر تورک ها درهای خود را باز نمی کردند، هزاران کرد از سرما و گرسنگی تلف می شدند. این اقدام حکومت و ملت تورک به کردها خیلی مفتخرآمیز بود و تاریخ اینگونه از این اقدام تورک ها یاد خواهد کرد".
وی درباره تشکیل یک دولت کرد در شمال سوریه نیز گفت:" تشکیل یک دولت کرد در شمال سوریه فعلاً دور از ذهن است و درحال حاضر با مقامات محلی در حال اداره شدن است".
بنا به اظهارات مصطفی مسلم، صالح مسلم سرکرده گروه پ ی د در سوریه، برای درس خواندن به استانبول فرستاده شده است.وی پس از آشنایی با افراد مجهول الحال، توسط برادر بزرگتر وی برای کار به عربستان فرستاده شده است اما پس از ۱۰ سال از کار خود استعفا داده و به سوریه باز گشته است که به رادیکال ملی گرایان کرد پیوسته است.
گوناز تی وی
S.N