Skip to main content

سالام :

سالام :
Anonymous

سالام :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0دیپلماسی بر سر حل بحران سوریه شتاب گرفت
Cümə Axşamı, 21.10.2015 09:03



گوناز تی وی : وزرای خارجه ی تورکیه ، عربستان ، روسیه و ایالات متحده برای حل بحران سوریه نشست برگزار می کنند

به گزارش گوناز تی وی در حالی که مدتی بعد از آغاز حملات نظامی روسیه در سوریه خبری در مورد طرح جدید برای حل بحران سوریه منتشر شد و روز بعد بشار اسد رییس غیر مشروع دولت سوریه به مسکو سفر کرد اینبار نیز روسیه اعلام کرد که چهار کشور تورکیه ، عربستان ، ایالات متحده و روسیه بزودی در مورد بحران سوریه نشست برگزار می کنند.

منابع روسی زمان برگزاری این نشست را روز جمعه عنوان کرده اند. کرملین محل برگزاری این نشست را وین اتریش اعلام کرده است.

لازم به ذکر است که در 28 سپتامبر گذشته باراک اوباما طرحی را به روسیه پیشنهاد کرده است که بر اساس آن بشار اسد به عنوان رییس جمهور سمبلیک در قدرت می ماند و دوره ی گذار در سوریه آغاز می شود.

بر اساس این طرح یک دولت گذار تشکیل می شود و تمامی اختیارات رییس جمهوری در سوریه به این دولت محول می شود و بشار اسد به عنوان رییس جمهور سمبلیک به مدت 6 ماه تا آغاز دوره ی گذار در قدرت می ماند. کشورهای عربی و غربی از این طرح استقبال کرده اند اما تورکیه گفته است به شرطی حاظر به قبول این طرح است که اسد واقعا به عنوان یک رییس جمهور سمبلیک باشد و بعد از دوره ی گذار از قدرت به کلی کنار برود همچنین اختیار نیروهای نظامی و امنیتی در دست دولت دوره ی گذار باشد.

روسیه در مورد این طرح هیچ پاسخی ارایه نکرده است با این حال درست دو روز بعد از ارایه ی این طرح به روسیه ، این کشور حملات هوایی خود در سوریه را آغاز کرده است

گوناز تی وی

MA