Skip to main content

سالام :

سالام :
Anonymous

سالام :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0اردوغان به خاطر نصب آفیش کاریکاتور پیامبر اسلام توسط حزب دموکراتیک خلق ها واکنش نشان داد
Cümə, 22.10.2015 05:48



گوناز تی وی : حزب دموکراتیک خلق ها اثر مشهور کاریکاتوریست دانمارکی را در بیلیورد ها نصب کرد.

به گزارش گوناز تی وی شهرداری یئنی شهیر در دیاربکر اقدام به نصب یک کاریکاتور از پیامبر اسلام بر روی بیلیوردهای تبلیغاتی این شهر نموده است. در این کاریکاتورها شعار مبارزه با ازدواج های زیر سن قانونی برای دختران نوشته شده است و در آنها آورده شده که :

ازدواج کودکان دختر ، ازدواج نیست تجاوز جنسی است"

این شعار بر روی کاریکاتوری از پیامبر اسلام در بیلبوردها نوشته شده است که منتسب به کاریکاتوریست دانمارکی است در این کاریکاتور تصویر پیامبر اسلام همراه کودک خردسالی دیده می شود که کاریکاتوریست وی را عایشه همسر پیامبر معرفی می کند. این کاریکاتور موجب اعتراضات فراوانی در جهان اسلام شده بود اما عده ای نیز ترسیم چنین کاریکاتوری را "در راستای آزادی بیان" دانسته بودند در مقابل برخی از مسلمانان آنرا اهانت آمیز تلقی کرده بودند.

در همین راستا رجب طیب اردوغان با اشاره به کاریکاتور مذکور و نصب آن در دیاربکر گفت :

به عنوان یک مسلمان ، به عنوان یک انسان این کاریکاتور و این عمل خون مرا سیاه می کند. مردم ببینید که به چه کسی رای می دهید اینها ارزش های شما را زیر پا می گذارند. من با کردها همواره از صمیم دل سخن گفته ام از آنها خواسته ام تا میان خود و تروریسم پ ک ک فاصله بگذارند. این دیگر قابل قبول نیست که عده ای به مقدسات توهین کنند.

لازم به ذکر است که شهرداری یئنی شهر دیاربکر که منسوب به حزب دموکراتیک خلق هاست در پی این اعتراضات آفیش ها را به سرعت جمع آوری کرد و عذر خواهی نمود.

گفتنیست در بخش جنوب شرق تورکیه و در میان قبایل کرد ازدواج کودکان خردسال بسیار رایج می باشد.

گوناز تی وی

MA