Skip to main content

سالام :

سالام :
Anonymous

سالام :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0هشدار اردوغان به پوتین: از "پ ی د" دوری کنید
Cümə, 22.10.2015 04:36
گوناز تی وی: پس از دیدار بشار اسد با پوتین، رئیس جمهور توکیه طی تماس تلفنی به همتای روسی خود گفت که گروه پ ی د برای ما یک گروه تروریستی است و اگر با پ ی د همکاری کنید با دشمن متفق خود همکاری کرده اید.
به گزارش گوناز تی وی، پس از سفر بشار اسد به مسکو و دیدار با رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین طی تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تورکیه را در جریان گفتگوهایش با اسد قرار داده است.
پوتین در این تماس تلفنی به اردوغان گفته که " اسد نگران آینده کشورش است. او نیز از شرایط دشوار موجود آگاه است و برای گذشتن از این شرایط حاضر است اقدامات لازم را انجام دهد".
اردوغان نیز با یادآوری حرف های مطرح شده ولی صورت نگرفته بشار اسد از سال ۲۰۱۱ تا کنون، گفت:" سالهاست که درباره این موضوع گفتگو می کنیم.موقعیت ما معلوم است و بارها به شما اعلام کرده ایم اما دیگر به اسد باور نداریم و او فقط در پی وقت کشی است".
رئیس جمهور تورکیه در این دیدار تلفنی به پوتین درباره همکاری روسیه با گروه پ ی د هشدار داده است.
اردوغان ضمن یادآوری ادعای افتتاح دفتر ارتباطات گروه پ ی د در مسکو و کمک نظامی روسیه به این گروه افزود:"پ ی د برای ما یک گروه تروریستی است. ارتباط روسیه با گروه پ ی د برای ما بسیار ناراحت کننده است. اگر با گروه پ ی د همکاری داشته باشید با دشمن متفق خود همکاری داشته اید و این در روابط هر دو کشور نقش منفی ایفا خواهد کرد".
این سخنان اردوغان در حالی مطرح می شود که چند روز پیش میخاییل باقدانوف مشاور وزیر امور خارجه روسیه با آسیه عثمان رئیس هم صدر گروه پ ی د شاخه گروه تروریستی پ ک ک در سوریه و انور مسلم یکی از فرماندهان پ ی د در شهر عین العرب​(کوبانی) دیدار و گفتگو کرده است.
روسیه و آمریکا از کمک تسلیحاتی به گروه پ ی د در سوریه استقبال می کنند اما دولت تورکیه با این اقدام مخالف است زیرا تورکیه اثبات کرده است که سلاحهای ارسالی برای گروه پ ی د به گروه تروریستی پ ک ک انتقال داده شده و علیه نظامیان این کشور استفاده می شود.
گوناز تی وی
S.N