Skip to main content

جزئیات حمله کماندوهای کُرد

جزئیات حمله کماندوهای کُرد
Anonymous

جزئیات حمله کماندوهای کُرد عراق و امریکا به یک زندان داعش

پایگاه خبری- تحلیلی زریان؛ نیروهای کماندوی اقلیم کردستان عراق با حمایت نیروهای کماندوی آمریکا در یک عملیات ویژه با حمله به زندان داعش در حویجه نزدیک کرکوک، 69شهروند زندانی را آزاد کردند.
به گزارش خبرنگار زریان، انجمن امنیت آسایش اقلیم کردستان عراق در یک بیانیه که سایتهای کرد زبان اقلیم کردستان عراق آن را منتشر کرده اند، اعلام کرد: بعد از آنکه اطلاعات دقیق از وجود تعداد زیادی زندانی در یکی از زندانهای تروریستی در حویجه کسب کردند، ساعت 2 صبح امروز پنج شنبه با حمایت نیروهای آمریکایی، گروهی از نیروهای ضد ترور وابسته به انجمن امنیت آسایش در یک حمله ویژه به داخل مناطق تحت اشغال داعش نفوذ کرده و موفق شدند یک زندان اصلی داعش را تسخیر کردند و که در هفت کیلومتری حویجه قرار دارد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: این حمله با موفقیت انجام شده است و 69 شهروند از زندان آزاد شده اند که بعد از انجام تحقیقات اولیه معلوم شد که هیچ یک از زندانیهای آزاد شده کرد نیستند.
در بخشی دیگر از این اطلاعیه انجمن آسایش اقلیم کردستان عراق آماده است: در این عملیات بیست نیروی داعش کشته شده اند و شش داعشی دیگر اسیر شده اند و یکی از سربازان امریکا که وظیفه حمایت از نیروهای کُرد را برعهده داشتند، کشته شده و سه نیروی پیشمرگ زخمی شدند.
براساس این اطلاعیه، این عملیات ساعت چهار صبح امروز به پایان رسیده است و نیروهای شرکت کننده در این عملیات به همراه زندانیانهای آزاد شده به محل شروع عملیات برگشتند.
تلویزیون رووداونیت عصر امروز پنج شنبه اعلام کرد که در این عملیات چهار هیلکوپتر شینو وظیفه انتقال کماندکماندوها را به عهده داشته اند و دو هیلکوپتر آپاچی از نیروهای کماندو حمایت کرده اند.
رووداو این عملیات را بزرگ خواند و از احتمال حضور 60 کماندوی آمریکایی و کرد اقلیم کردستان عراق در حمله به زندان داعش در حویجه خبر داد و گفت این عملیات در یک محل سه کیلومتری انجام شده است.
خبرگزاری کردپرس به نقل از نیویورک تایمز نوشت:مقامات آمریکایی حاضر نشده اند درباره این عملیات که قرار بوده سری بماند، توضیح دهند. اما مقامات عراقی گفته اند در این عملیات هلیکوپترهای آمریکایی شرکت داشته اند و توسط نیروهای کماندویی آمریکا و اقلیم کردستان انجام شده است. در این عملیات هواپیماهای جنگی نیز همزمان مواضع داعش را در محل عملیات بمباران کرده اند.
به نوشته نیویورک تایمز، رهبری این عملیات را کردها بر عهده داشتند و هلیکوپترهای آمریکایی نیروهای ویژه این کشور را به محل زندان منتقل کرده اند. در این عملیات تعدادی از شبه نظامیان ارشد داعش نیز دستگیر شده اند.
نجم الدین کریم، استاندار کُرد کرکوک در مصاحبه با نیورک تایمز ضمن تایید این عملیات گفته است «آنها جاده ها را بستند و با موفقیت توانستند به محل مورد نظر حمله کنند. آنها توانستند تعدادی را با خود ببرند.»
دو تن از مقامات آمریکا انجام این عملیات را تایید کرده اند اما از بیان جزئیات خودداری کرده اند. /
http://www.ziryan.ir/NewsDetail.aspx?itemid=11996