Skip to main content

خانم ترابی داعش بخشی از

خانم ترابی داعش بخشی از
Anonymous

خانم ترابی داعش بخشی از رگباریست که 1400 سال پیش به سوی انسان و انسانیت شلیک شده و هنوزهم قلبها و روحهای پاک را متلاشی می کند. اذعان به این واقعیت که گذشته همه ملتها از جمله غربیها تاریک بوده و برای آینده ای بهتر باید از آن برید اولین گامیست کیه میتوان برای برقراری جامعه مدنی برداشت. این نقطه آغاز تمدن غربیست که شما هم آوا با اسلامیون داعشی و یا کهریزکی بر علیه آن صف آرائی کرده اید و گرنه غربیها نیز چند صد سال پیش مثل شما و محمدانها می اندیشیدند. امریکائیها به ژاپن حمله اتمی کرده و آلمان را با خاک یکسان کردند و لیکن هر دو ملت قدرتمند تر از پیش دو باره سربرافراشتند. اما درعراق مردم از خلا قدرت سو استفاده کرده حتی در و پنجره بیمارستانها را هم کندند و بردند. اگر حمله امریکائیها در راستای منافع خود بخشی از فاجعه بود , فاجعه بزرگتر بی فرهنگی مردم آن دیار بود که همانند ژاینیها و آلمانیها

قادر نبودند از فرصت استفاده کرده خود را از دیکتاتوری و فقر برهانند. عراقیها در جبهه های شیعه و سنی بجان همدیگر افتادند و طبقه متوسط تحصیلکرده ضعیفی را هم که داشتند مجبور به ترک وطن کردند. اگر آتاتورک و اصلاحات او نبود با کوچکترین باد آزادی مردم حداقل در دو جبهه سنی-علوی همدیگر را بخاک و خون می کشیدند و ترکیه را به اشل بزرگتری از عراق, یمن, ایران, سوریه , عربستان و یا سومالی مبدل می ساختند. بی تردید تعویض الفبا به نوبه خود در سوق دادن ترکیه به سوی دموکرسی , رفاه نسبی , سکولاریزم و ثبات کنونی نقش داشت.
شما با فارسی-تاجیکی نامیدن الفبای عربی با جاعلین تاریخ انهم در روز روشن هم پیاله شده اید و تعصب کور کننده ای را نسبت به زبان فارسی به نمایش گذارده اید. اما تغییر خط فارسی انتخاب شماست و نه ما. واقعیت قضیه اینست که خط زبان ترکی ما در حال حاضر لاتین است چراکه شما اگر یکسال هم وقت صرف کنید هزار عنوان کتاب ترکی با الفبای عربی نمی توانید بیابید اما در عرض یک هفته میتوان صدها هزار عنوان کتاب به خط لاتین تهیه کرد. بحث 170 ساله ایکه آخوندوف آغاز کرد حدود 100 سال پیش پارلمان آزربایجان در زمان زمامداری رسولزاده تصویب کرده, به این جدل فکری خاتمه داد. اینک تیتر بحث میتواند تغییر خط زبان ترکی از لاتین به عربی باشد و نه عکس ان.