Skip to main content

از بزرگرتین ظلمهایی که

از بزرگرتین ظلمهایی که
Anonymous

از بزرگرتین ظلمهایی که قومگرایان انجام میدهند، همین فروکاستن مسائل فساد و تبعیض و بیعدالتی به مسائل قومی است!
هر چند آزادیخواهان و دمکراسی طلبان میهن دوست ایرانی طی سالها، بازگو کردن مشکل ایران قومی نیست، بلکه ناشی از وجود سیستم پان اسلامی و فاسد شده است.
ضرباتی که قومگرایان میزنند در خدمت رزیم فاسد است. صفوف و جمعیت مبارزین ضد رژیم سست و مختل میکند و اجازه اتحاد میان همه مردمان ایارنی نمیدهد.
این جمهوری اسلامی که از نامش پاردوکس ایدئولوژیک نمایان است چرا جمهوری یعنی همه مردم، همه مردم یعنی مسلمان و غیرمسلمان، یعنی دین دار و بی دین، جمهوری سالامی از همان نامش تبعیض سیستماتیک را نهادینه کرده است! متاسفانه چون اکثریت مردم ایران مسلمان زاده و شیعه زاده بودند فکر کردند این تبعیض سیستمایتک دینی و مذهبی به سودشان است ولی خشت اول گر کج نهد معمار، تا ثریا کج رود دیوار!

آری، روزی اکثریت مردم ایران (شیعه زاده) رای دادند یا با سکوت و مماشات شاهد این تبعیض ظالمانه بودند و دروغ بزرگ جمهوریت را با پسوند اسلامی شیعی ولایت فقیه مشاهده کردند بایست میدانستند این فساد ظالمانه سرانجام تیشه بر ریشه هستی آحاد مردم ایران خواهد زد.
مثل همین کشورهای اکثرا عرب زبان، که به دنبال نام جمهوری پسوند عربی و گاه اسلامی اوردند، در نفس خود پاردوکس جمهوری را بوجود اورند مثل عراق و سوریه.. یا حتی سعودی عربی! که نام یک خاندان و یک قومیت یاز بان برای اسم کشور انتخاب کردند! الان امارت و عربستان در نام خود قوم گرایی و نزادپرستی نهادینه کرده اند.
قوم گرایی برای کشورهای کثثرالقوم و السان مثل ایران سم مهلکی است که ان را در نهایت به استقرار دیکتاتوری سوق میدهد یا ویرانه تجزیه!
من از هموطنانی که از روی احساسات یا درد و نارحتیهای مختلف گرایشهای قومگرایی پیدا کرده ام توصیه میکنم راه خود از وطن فروشان قوم گرا جدا کنند.
قوم گرای نتیجه اش در کشورهای همسایه مثل افغانستان و عراق و سوریه میبیند. جنگ داخلی در عوارض زیان بار تجزیه طلب یو قوم گرایی است.
دمکراسی خواهی بایست ارمان مشترک همه مردم ایران باشد. در یک نظام دموکراتیک همه دموکراسی خواهان از جمله اقوام به خواسته های خود میرسند.