Skip to main content

مساله ی دیگری که به نظر من در

مساله ی دیگری که به نظر من در
Anonymous

مساله ی دیگری که به نظر من در رابطه با «صفحه شما» وجود دارد، مسموم سازی تعمدی جو گفتگو و کشاندن هر موضوع بی ربطی به دعوای ترک و فارس است. بنحوی که اگر ممیزی در میان نباشد، بحث به سخیفترین فحاشیها کشیده می شود (و یا به عبارت بهتر، کشانده می شود). این مسائل قبلا بارها تجربه شده؛ یعنی زمانی که هیچ کنترلی در میان نبود و کامنتها یک زمانه بود. من شخصا نیروهای اطلاعاتی را پشت این بازیها می بینم. لذا اگر این فرض (تلاش برای به انحراف کشاندن تعمدی بحثها توسط نیروهای امنیتی رژیم) صحیح باشد، هدف آنان از این بازیها چیست؟
به نظر من هدف اصلی این است که خطر تجزیه ی ایران به نحوی غیر واقعی بزرگ نمایی شود و به این ترتیب اخطاری به بخشی از نیروهای ناسیونالیست اوپوزیسیون داده شود که از هرگونه تلاش برای بر هم زدن آرامش موجود پرهیز کنند.

همچنین احزاب و گروههای سوسیالیست نیز این پیام را دریافت کنند که در نتیجه به خطر افتادن رژیم، کار در هر منطقه ای به دست عده ای ....راسیست خواهد افتاد که تلاش برای گفتگو با آنان هیچ سودی جز فحش خوردن و توهین شنیدن ندارد. اگر دقت شود، ادبیات به کار گرفته شده توسط این افراد به نحوی تعمدی جاهلانه و خشن است. مثلا هر کسی در هر سطحی این را می داند که چیزی به نام فرهنگ «مغولی روسی اسکیمویی» وجود خارجی ندارد. اما حجم انبوه و شگفت آوری از این قبیل ....از دهان چندین و چند اسم مستعار هر روز اینجا تولید می شود. شاید اگر چند روز بعد از گوینده ی آن حرفها سؤال شود که چه گفته و نوشته، حرفهای به کل متفاوتی تحویل دهد چرا که مشخصا آنچه که پشت این حرفها قرار ندارد، فکر و اندیشه است.
باید توجه شود که سیاست آزادی بیان بی حد و مرز آقای توکلی، خیلی وقت است که شکست خورده. یعنی دقیقا از روزی که کامنتها دو زمانه شد. ثابت شد زمانی که عده ای تعمدانه مشغول خرابکاری هستند، حسن نیت بی حد و حصر جواب نمی دهد. به نظر من، برای سالم سازی واقعی جو گفتگو لازم است که حتما یک قدم دیگر برداشته شود و داشتن حساب کاربری الزامی شود. به علاوه، بهتر است تا برای گرفتن حساب کاربری جدید محدودیت زمانی گذاشته شود. مثلا کسی که حساب کاربری اش مسدود می شود، حداقل چند روزی منتظر بماند. تنها در چنین شرایطی است که می توان امیدوار بود که کاربران مسئولانه تر رفتار کنند و دست سو استفاده کنندگان کوتاه شود.