Skip to main content

آخرین بخش مصاحبەی سلاوی ژیژک

آخرین بخش مصاحبەی سلاوی ژیژک
Anonymous

آخرین بخش مصاحبەی سلاوی ژیژک ...همانطور که می دانید کانتون هایی در روژئاوا وجود دارد...

از نظر سیاسی چه شانسی برای بقای این کانتون ها وجود دارد؟

آنها تاکنون دستاوردهای زیادی در رابطه با خودگردانی داشته اند...

شاید پس از مدت زمان خاصی در آنجا صلح برقرار شود. به هرحال من باور ندارم که سوریه بتواند برای مدت زمان طولانی تری دفاع شود. فکر میکنم خیلی دیر شده است. فکر نمی کنم که بتوان سوریه را نجات داد.

به هرحال سیستمی در روژئاوا بنا شده است که کُردها آن را رهبری می کنند، [سیستمی] که شامل تمام مردم سوریه است که تاکنون درکنار هم هم زندگی کرده اند.

مشکل همین است. در طول حکومت اسد، اگرچه او یک دیکتاتور است، نوعی از توازن قومی وجود داشت. بله اسد مورد علاقه گروه خود است، و این خود مشکل بود .

اگر من در موقعیتی که کُردها خود را در آن می یابند بودم، کمی بیشتر به جلو می رفتم. من فکر نمی کنم که وجود کانتون ها در سوریه یا جنوب شرق ترکیه، کافی باشد. نیاز به اجازه ای برای پیوستن به یکدیگر دارند. شاید نه به عنوان دولتی مجزا، اما نیاز دارند که متحد شوند. این می تواند دستاوردی بزرگ باشد.

من حقیقتا بهترین آرزوهایم را برایشان می فرستم. همچنین می خواهم از آن مناطق بازدید کنم. آیا دانشگاه هایی در این کانتون ها وجود دارند؟ چگونه یک نفر به آنجا می رود؟

بله، دانشگاه هایی وجود دارند. شما می توانید از ترکیه یا جنوب کردستان [به آنجا] بروید (KRG)

و آیا دولت ترکیه اجازه این کار را خواهد داد؟

اگرچه خیلی از این بابت خوشحال نیستند اما اجازه می دهند.

البته، و سپس شما جسد من را جایی در آن نزدیکی پیدا خواهید کرد. نه شوخی می کنم، من جدا آرزو دارم [به آنجا] بروم. شما می توانید به من بگویید که آیا مترجمی در دانشگاه های روژئاوا وجود دارد؟ به عبارت دیگر من می توانم آنجا انگلیسی صحبت کنم؟ چگونه خواهد بود؟

فکر نمی کنم که بابت زبان مشکلی داشته باشید. می توانید مردمی را بیابید که به بسیاری از زبان ها مانند کُردی، عربی، انگلیسی، تُرکی، ارمنی و ... صحبت می کنند.

حتی ارمنی؟ پس خواهم رفت. و آنها در آنجا دانشگاه هم دارند؟ اگر این چنین است پس شگفت انگیز خواهد بود. بسیار خب، من بر فراز ترکیه پرواز خواهم کرد. من تنبل هستم. مسافرتی ده ساعته در یک ماشین را نمی خواهم.
http://nnsroj.com/detiles.aspx?id=39919&ID_map=22&ID_map1=22&name=
لینک