Skip to main content

پس سالها جر و بحث با قوم

پس سالها جر و بحث با قوم
Anonymous

پس سالها جر و بحث با قوم گرایان چه من و چه دیگران، به این نتیجه رسیده ام، کسی دچار توهمات نزادپرستانه است یا مزدور بیگانه که ادعاهای واهی نژادپرستانه طرح کند، اصلاح پذیر نیست، میخواهد هر نوع اسمی رویش گذاشت، پان فارس یا پان ترک! فرقی نمیکند، کسی معتقد است کشور تاریخی ایران متعلق به یک قوم (یا نژاد) بوده و بقیه مهاجران هستند، افکار بس پوسیده شبیه نازیها دارند! این افکار پوسیده جهان سومی است.
ایران متعلق به همه است
یک فارسی زبان هستم و میدانم فارسی زبان هستم، هرگز تصوری نژادی از خودو خانواده ام ندارم. از کجا معلوم چند نسل قبلتر من و شمایی که این نوشتار فارسی را میخوانید، اجدادمان به کدام زبان در این سرزمین سخن میگفته اند؟! از کجا شما ترک زبان چند نسل اجدادت فارسی زبان بوده و اجداد من برعکس ترک زبان؟! خب من با این سوال ساده سعی کردم انهایی غفلتا دچار عقاید و افکار نژادپرستی تحت

تاثیر قوم گرایی شده اند متوجه کنم. ولی همانطور که میگوند:
کسی را که خواب میشود بیدار کرد ولی کسی را خودش را به خواب زده هرگز.
اتهامات تجزیه طلبان و قوم گرایان همگی با یک بهانه سرمنشا دارد، چون در ایارن پایتخت تهران است و زبان فارسی در قانون اساسی زبان رسمی قید شده، پس در ایران ششونسیم فارسی و پان فارسی و از این حرفهاست.
بنا بر قولهایی که من فکر میکنم درستتر است زبان فارسی دری یک زبان نوشتاری در اصل است. طی قرون متمادی زبان کتابت و ادبی بوده است و با توجه به این پایتخت حکومتی کجا بوده، به تدریج حول این ز بان کتای فارسی دری، لهجه و گویشهای فارسی پهلوی (فهلویات) همگرا شده اند. دلیلش محلی بودن و کوچک و گوناگونگونی این گویشها بوده. تنوع و اختلافات لفظی و لحنی این گویشهای ایرانی به قدری زیاد است که امروزه در دره های کوهستانی ایارن، از یک روستا به روستا دیگر بروی مردمش قادر نیستند به راحتی با روستای همسایه ارتباط برقررا کنند و لهجه هم بخوبی درک نمیکنند که بخاطر قدمت زیاد این گویشها است، در نتیجه زبان مشترک ارتباطی تسهیل کننده این رابطه است که معمولا لهجه رسمی یا لهجه یک شهر بزرگ مثل مشهد، تهران، اصفهان... بکار میبرند. با افزایش ارتباطات بویژه در عصر حاضر، این همگرایی افزایش یافته است. همگرایی لهجه و گویش یک خانواده زبانی، ییک از پدیده های مفید ارتبطی است کار ارتباطات تسهیل میکند. ولی این همگرایی در مناطقی که زبان غیر هم خانواده مثل ترکی یا عربی مستقر شده امکانش پایین است و به همین دلیلی مناطق ترک زبان و یا عربی زبان ایارن، تقریبا به همان حال چند قرن قبل هستند و به قول یکی از همین قوم گرایان، یک روستای اذربایجان فارسی زبان نشده است طی این چند دهه حکومتهای پهلوی و ج.ا.سال!
تمام هیاهیو مثلا قوم گراین ترک گرا (پان ترک) هیاهو برای هیچ است. اینکه ترک زبانی به مناطق امثریت فارسی زبان یا کردزبان یا رعب زبان مهاجرت کند (به دلایل مختلف) و بعد زبان محلی رایج فرابگیرد و استفاده کند و احیانا بچه هایش دیگر زبان والدینش استفاده نکند دلیل سیاست ضد زبانی ینست. همان طور که بسیاری به مناطق ترک زبان ایارن مهاجرت کرده اند و ترک زبان شده اند.
داستان تاریخ هفت هزار ساله ترکی در ایران هم مانند دیگر ادعای پوچ قوم گرایان اسن. مثل ادعای قوم گراین و نژادپرستان نازی که مدعی بودند المانیها از نژاد اریا هستند و میخواستند برای سیاستهیا سیاستهای تبعیض نژاید علیه یهودیان سابقه بتراشند! این سابقه تراشی دروغین و با سندسازی و تحریف و جعل است. هیچ نژادی در جهان سند قاطعی ندارد، چه اراییا و چه ترک که زا هفت هزار سال در سرزمین بوده است. هیچ سندی حتی یک خط وجود ندارد در جهان که ثابت کند قومی به نام تورک یا کورد یا فارس در ایارن و اطارفش وجود داشته در هفت هزار سال پیش. نه هرگز تاکنون چنین سندی پیدا نشده است.
حتی نام اریا هم در اسناد مثل مکتوبات هخامنشی به نام نژاد نیست. مثلا کتیبه های داریوش اشاره به اریایی میکند احتمالا! امثال ادعاهای قوم گرایان کوردی و تورکی از این بدتر. هیچ سندی چند هزار ساله نیست که حاکی از نژاد تورک یا کورد باشد. ادعای کولی بودن کوردها نیز یک حرف جاهلانه پان تورکی است.
اریا نیز نام مکان است مثل پارس.
در مورد پارس که میگویند فارس دگرش یافته پارس، نیز به همین منوال است، تنها چیزی از کلمه پارسی از متون کهن چند هزار ساله میتوان دریافت اشاره به نام پارسی است که دو معنی کلی میداده، یکی نام مکان و دیگری صفت مردم ان مکان بوده اند. از حدود هزاره اول قبل از میلاد. پارسی لقبی مذهبی بوده گویا
از نظر اخلاقی و علمی همه انسانها زا یک نژاد هستند و امروزه امثال ما دموکراتها، چنین را چیزی قبول نداریم که نژاد انسان باهم فرق میکند! نه! همه انسانها از یک نژاد هستند