Skip to main content

ادعای جددی پان تورکها د ر

ادعای جددی پان تورکها د ر
Anonymous

ادعای جددی پان تورکها د ر هموطنان ایرانی کوردمان، نیز در راستای نفرت پراکنی نژادپرستانه است. چون در ایارن نام کولی چندان خوشنام نیست دوباره یک سناریو جددی نفرت پراکنی قومی راه انداخته اند! د رحالیکه از نظر کلی ظاهر و فرهنگ، اکثریت قاطع ایارنیان شبیه هم هستند و تنها در جزئیات فرهنگی و زبان تفاوتهایی دارند. اگر بر صد نفر کرد زبان و فارسی زبان و ترک زبان ایرانی را لباس یکسانی بپوشانی و در سکوت در جایی جمعشان کنی، تقریبا غیر ممکن است تشخیص دهی کدام یک به کدام قومیت تعلق دارند! همسانی ظاهری/تیره نژادی ایرانیان بسیار است و از نظر فرهنگی نیز دارای اشتراکات مهمی چون نوروز هستند. متاسفانه با نوفذ عقاید ملت سازی غربی و کمونیستهای شوروی، برخی معدود ایرانیان، دچار قوم گرایی ناسیونالیستی شده اند و تیشه بهر یشه همزیستی ایارنیان دیگر میزنند.

برگرفته از ویکی پدیا
https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D9%88%D9%84%DB%8C
زبان کولی‌های ایران به نزدیکی بین این زبان و زبان هندی می­رسند.
فارسی لری لوتی
پدر بوه (باوه) بایین
مادر دا (دالکه) دایین
برادر بیرار بیروین
ارباب اررُ (اررویی) مانه سیوی
خانه مال (قِلا) کُرم
انسان ئام مانِس
گراز وه راز (جیره، تاوئه) نِرقین
گاو گو تیِرن
اسب اسپ لارا
گوسفند لِش وایگِل
بز چَپَش لوتاوین
بیمار به مارگی نیمجا
شهر شَر قلیتژا
نان نُ مِنا
---------------------------------
بدیهی است کولیهایی که ریشه هندی دارند از نظر زبانی و برخی نکات انسان شناختی با ایرانیان از جمله کردها اشتراکاتی داشته باشند. ولی کردها در واقع مجموعه ای از اقوام و ایلهای ایرانی زبان هستند که به ایلهای چون کرمانج و سوران و مکری تقسیم میشوند مانند ترکهای ایرانی که شامل ایلهای چون قشقایی و شاهسون.... البته پان کوردیسم هم مانند دیگر پانها دارند جعل میکنند و از نام کرد ملیت تراشی میکنند! هرگز در طول تاریخ کشور و ملتی به نام کورد وجود نداشته است. تا قرن بیستم هم کشوری به نام تورک یا ترکیه نبوده است. ولی کشورهایی به نام ایارن و پارس بوده است تاکنون. از نظر من، ایارن و پارس در اصل نام مکان است و به سبب وجود کثرت خانواده هندویارنی زبان مردمش نیز زبان و قومیت و ملیتشان به این اسمها خوانده اند. همچنان که اذری و اذربایجان اسم مکان است ولی زبان ترکی انان را به اسم مکانشان اذری یا اذربایجانی میگویند.
ایران معانی مختلف دارد. ایران دو معنی مشهور دارد.
ایران به معنی جای بلند و کوهستانی است. این معنی در زبان مردم اذربایجان مصطلح است گویا که اجدادشان سرمین کوهستانی فلات ایران به این صفت میگفتند. باید توجه داشت در هزاره سوم قبل از میلاد دشتهای کویری مرکز ایران را دیاچه ها بزرگی تشکیل میداده است. در واقع کویرها هیچگاه سکونتگاه نبوده است.
پارس لقب مذهبی(مومن و موبد) و مکان است
ایران به معنی سرزمینی که اتش محترم است از ریشه ایر کرمانجی.
اذریها نیز مردمی ایرانی هستند و تفاوت مهمشان با دیگر ایزانیها در زبان است وگرنه از نظر ظاهر و فرهنگ ایرانی هستند. اذریها از پرسابقه ترین مدرم ایرانی هستند تلاشهای دیرینه در حفظ و نگهداری کشورشان ایران داشتند.
مردمان ترکمن در اناتولی، مثل اق قویونلوها نیز بر این هویت ایرانی صحه گذاشتند و خودشان حاکمان ایارن میشماردند. کاربرد کلمه ایارن بعنوان حاکم و سلطان و شاه ایران در نزد ترکمنها بسیار زیاد است. اسناد و اشعاری در وصف شاهان ترکمان شروان و ادربایجان و اناتولی و خراسان سروده شده همگی انان شاهان ایرانی خطاب میکردند. خوداگاهی جمعی ایرانیان بر ملیت و هویت ایرانی در نزد همه اقوام ایران طی قرون متمادی بوده است.
ایران همانند یک سرزمین تارخی طی چند هزاره از تمدن، در سراسر فلات ایران، به عنوان یک کشور و ملت جافتاده است. وارونه نشان دادن حقایق تارخی توسط پان ترکیستها نشان جهالت و جعلیلتی است که در خدمت تجزیه کشور دیرینه ایران صورت میگرد. بخاطر چند روز حکومت امثال اردوغان و سعودی و حکومت اخوندی چنین فتنه گری میکنند در خاورمیانه!
این مستبدان از اخوند و نظامی و سلطان... برای چند صباحی حکومت کردن تخم نفاق و دشمنی را میان مردمان منطقه شرق میانه میکارند و در این اقدام ضد انسانی هیچ به فکر این نیتسند که زخمهای نژادپرستانه شان میتواند تا نسلها مردمان این ناحیه کزه خاکی درگیر جنگهای جاهلانه قومی و نژادی کند.
کشورهای فعلی باید به سمت همگرایی و تشکیل اتحادیه بدهند و همانند اتحادیه اروپا مرزهای مصنوعی برچینند.
البته این مرزها هرچند مصنوعی اند ولی واقعی هستند. تجزیه راه حل مشکلات نیست. همگرایی دموکراتیک تنها راه نجات مردم است.