Skip to main content

مردم عزیز ترک زبان آذربایجان

مردم عزیز ترک زبان آذربایجان
Anonymous

مردم عزیز ترک زبان آذربایجان، هموطنان خوبی هستند. انها مردمی باهوش و با استعداد و زحمت کشی هستند. در طول قرنها از حکومت ترکمانها بر ایران، توجهی خاصی همیشه بدان خطه میشده و استعداد اب و خاک، موجب رونق کشاورزی و در نتیجه پرورش انسانهای مستعد و قوی بنیه و زیبارویی بوده سات. مردان زنان اذربایجان در خوش چهره بودن زبان زد هستند.
ما فارسی زبانان مردم انجا را همچو خود میبینم. تفاوت خاصی از نظر فرهنگی و نژاد میان ما نیست و فقط فارسی زبان هموطن چون درنواحی خشک و سوزان هستند چهره سوخته و تکیده دارند ولی در تیره نژادی یکی هستند.
متاسفانه ترک زبان شدن آنان یا برعکس فارسی زبان شدن ما در چند قرن اخیر، موجب سواستفاده قوم گرایان شده است و نفرت پراکنی شان موجب سوتفاهم شده که گویا در ایران فارسی زبان وضع بهتر از ترک زبان است! نه این طور نیست مشکلات ما هم از شما بیشتر نباشد کمتر نیست.ما همه مظلوم هستیم

قوم گرایان آدرس غلط به مردم خوب اذربایجان میدهند. خشک شدن دریاچه ارومیه یا بیکاری و یا اینکه محصولات کشاورزی شان خریدار ندارد را به مردم فارسی زبان نسبت میدهند! نه همین مشکلات را ما هم داریم.
در خراسان و سیستان و فارس و کرمان و بخیتاری و لرستان... نیز رودها و قناتها و دریاچه های ما نیز خشک شده است. در همین مناطق میلیون نفر بیکار هستندو میلیونها جوان تحصیل کرده بیکار هستند و در حسرت ازدواج و زندگی هستند و سن بسیاری از آنها از سی گذشته و در ازروی زندگی با همسر و بچه ای هستند. ولی چون در ایران زبان فارسی رسمی است و هیچ قوم گرای فارسی نیز نیست بگوید که این نتیجه حکومت مثلا ترکها به رهبری خامنه ای است، پس بر خلاف شما چنین اتفاقی نمی افتد خدای نکرده یکی به ترک زبانها فحش بدهد!
حسنی که برای زبان رسمیت فارسی دارد همینست ما را کسی نمیتواند گول بزند که مشکلات ناشی از شووینیم است! نه ما دقیقا میداینم مشکلات ایران از جمله ما فارسی زبانها شما ترک زبانی که ایارنیان اصیلی هستیم، د رنتیجه حکومت سراسر نکبت بار ولایی و اخوندی و نظامی است که با غارت و چپاول بیت المال ایارنیان را عمدا در فقر نگهداشتن! ما ایرانیان، کشورمان به ویرانه تبدیل کرده است. در عرض جنگ هشت ساله هزار میلیارد خسارت زدند و در عرض 12 سال بحران هسته 500 میلیارد دلار! مگر یک کشور چقدر توان تحمل خسارت دارد. حکومت فاجعه بار اخوندی-نظامی جمهوری اسلامی کشور مستعد ما به ویارنه اقتاصدی تبدیل کرده است. تحریم هیا ظالمانه غربیان که درنتیجه بی لیاقتی و ماجراجویی استدبادی رژیم بود توان ما گرفته است.
هموطنان عزیز اذربایجان شما آدمهای باهوشی هستید. ما همیشه اذریها را به هوشمندی میشناسیم. زشت است برخی از شماها به نام شماها شعارهای نژادپرستانه بدهند. شما باهوش هستید و بهتر از ما میدانید مشکل ایرانیان شوونیسم فارس نیست چون یک دروغ پان ترکی است. در ایران حکومت قوم گرایی فارسی نیست. این حکومت مخلوطی از بدکارن و بزهکارن سیاسی و اقتصادی هستند از همه مردم ایران. در حکومت از کرد و ترک و فارسی زبان بزهکار و نالایق وجود دارد. مشتی بزهکار و مختلس و کلاهبردار و متقلب و فاسد که به نام دین بر مردم ایران ظلم میکنند و هم به دین و هم به به دنیای مردم ضربه میزنند. اینا دشمنان واقعی دین و خدا هستند که با نام دین و خدا، ابروی دین و خدا میبرند. اینان دشمنان واقعی مردم و خدا هستند که بزهکاریهایشان به نام دین و خدا انجام میدهند!و مشکل همه ما نبود حکومت دموکراتیک واقعی در ایران است مشکل سومدیریت است و اینکه افراد نالایقی زمام امور کشور در دست گرفته اند. حقوق زبانی و اینها بجای خود محرتم است و حتما باید در یک حکومت دمکراتیک بدان میرسید. به امید خدا بیاید با هم متحد شویم برای برقررای حکومت دموکراتیک ایرانی.