Skip to main content

کاربر گرامی،... جناب آقای

کاربر گرامی،... جناب آقای
ناصر کرمی

کاربر گرامی،... جناب آقای لاچین ........Lachin شما کمی با خود رُک و راست باشید و یکطرفه به قاضی نروید و قضاوت نکنید. آقای کیانوش توکلی و آقای محمد رضا لوایی که یکی سخنران و دیگری گردانندهء آن جلسهء تلویزیونی بودند اکنون هم حضور دارند که به چه مناسبتی من آن پیشنهاد و پاسخ را به مسئول تلویزیون" گوناز تی وی" دادم.
مسئول تلویزیون "گوناز تی وی"، داد و شکایت میکرد، که به اجبار به ایران آمده اند و به اجبار باید در ایران بمانند، به آنها ظلم و ستم چند گانه میشود، و مسائلی از این قبیل. من به ایشان مؤدبانه پاسخ دادم که چه کسی شما را به اجبار به ایران آورد و چه کسی شما را اجبار میکند که در ایران بمانید، شما اگر با اینهمه احترام ایرانیان و با اینهمه امتیازات اقتصادی و سیاسی که در ایران دارید...

اگر ناراضی و خوشبخت نیستید، خوب ایران را ترک کنید و به دیار گذشتگان خود در دامنه های آلتایی بازگردید و هنوز هم بر این نظر هستم.
من ایرانی مهاجر به آلمان اگر در این کشور خوشبخت نیستم و از مردم و تاریخ و زبان آلمان خوشم نمی آید، و اگر مرتب مورد ستم و تحقیر قرار بگیرم، کسی جلوی من را نگرفته که از این کشور رخت بر بندم. مهاجرت حق هر انسانی است. خوب این گفتهء من نژاد پرستی و ضد صلح هست ؟
در جمعی که هم دروغ میگویند و بنا به فرهنگ شرقی به همدیگر نون قرض میدهند و مبالغه میکنند، اگر کسی امثال من بر واقعیّت ها انگشت بگذارد، رسوا خواهد شد و هر عیب و کمبودی را به او نسبت میدهند، این سنت در جوامع عقب مانده و دیکتاتوری امری مرسوم هست، و مثلی را برایش آورده اند: " میخواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو" ولی من کسی نیستم که بی اساس همرنگ جماعت شوم، و واقعیّت ها را زیر پا بگذارم. بگذار هر پیشوند و پسوند ناشایستی را به من نسبت دهند.

از شما چه پنهان، یک روز بعد از آن نشست تلویزیونی، آقای محمد رضا لوایی طی یک ایمیل از من دعوت رسمی به عمل آوردند، که در تلویزیون " گوناز تی وی" به گفتگو و مناظره در مورد مسائل مطرح شده بپردازیم، که من در پاسخ ایشان نوشتم در ماه آگوست، برای من مناسب این مسائل نیست، و با آغاز سال تحصیلی مدارس ( که اکنون یکماه و نیمی از آن گذشته) در خدمت ایشان خواهم بود. و از ایشان درخواست کردم مشخصات فرد سخنران دیگر با رشته و میزان مدارک تحصیلی ایشان را برایم بفرستند، همچنین زمان مشخص برنامه در شب و یا روز و لیست موضوعاتی که باید به ان پرداخته شود.

مردم کُرد سرزمین کسی را تصرف نکرده اند، بر عکس سرزمین و جغرافیای زیستی آنها از دیرباز تا به امروز از سوی دیگران از جمله تُرک تباران تصرف گریده است. امروز که پان ترکیسم و پان عربیسم قصد نسل کشی قطعی آنها را دارند، تشکیل کردستان بزرگ حق طبیعی آنهاست، از حقوق و جغرافیای کسی هم تجاوز نخواهند کرد.
شما و تاریخ نگاران شما باید بپذیرید که تا سال 1071 میلادی رد پایی و نشانه ای از مردمان تُرک تبار، در قفقاز، در آذربایجان ایران، در آسیای کوچک ( ترکیه امروز) وجود نداشته و نخواهد داشت. زمانی که مردم تُرک تبار با خونریزی و شمشیر و دین اسلام و با نسل کشی، سرزمین دیگران را تصرف میکردند، و تاریخ و زبان و خط و تمدن دیگران را به پای خود نوشتن دیگر گذشته است، و هر چه را تاکنون تسخیر کرده اند، اندک اندک باید به صاحبان اصلی اشان باز گردانند و فقط به حقوق شهروندی خود بر اساس دمکراسی راضی و خشنود باشند.