Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
کوههای "ایکی یاکا" از وجود تروریست های پ ک ک پاکسازی شد/ ۲۳۰۰ تن از تروریستها کشته شده اند
طی ۳ ماه عملیات گسترده هوایی و زمینی ارتش تورکیه علیه گروه تروریستی پ ک ک در شرق، جنوب شرق این کشور و شمال عراق، بیش از ۲۳۰۰ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.
پس از افزایش حملات تروریستی گروه پ ک ک به نظامیان تورکیه، ارتش این کشور از سه ماه پیش عملیات گسترده ای را از زمین و هوا بر علیه این گروه آغاز کرد که تا به امروز نیز این عملیات ها ادامه دارد.
ارتش تورکیه توانست طی ۳ ماه کوههای ایکی یاکا واقع در استان حاککاری این کشور را که به کوه قندیل تورکیه به دلیل وجود شمار زیاد تروریستهای پ ک ک مشهور بود، به طور کامل از وجود گروه تروریستی پ ک ک پاکسازی کند.
پس از پاکسازی کامل این منطقه از تورکیه، ارتباط تروریست های پ ک ک با کوههای قندیل واقع در شمال عراق که مرکز

ارگانیزاسیون این گروه به شمار می رود، قطع شد و تروریست های داخل تورکیه مجبور به جمع آوری سلاحهای پخش کرده در بین کردهای دیگر را کردند.
از زمان آغاز عملیات نیروهای نظامی تورکیه علیه گروه تروریستی پ ک ک در داخل و خارج از این کشور، بیش از ۲۳۰۰ تن از اعضای این گروه به هلاکت رسیده اند.
پلیس تورکیه همچنین از زمان آغاز این عملیات ها، نزدیک به ۳ هزار نفر از اعضای گروه پ ک ک را بازداشت کرده که پس از انتقال به دادگاه، ۱۰۰۰ تن از این افراد مجرم شناخته شده و روانه زندان شده اند.
جنگنده های اف ـ ۱۶ تورکیه امروز نیز عملیات هوایی بر مواضع گروه تروریستی پ ک ک در شمال عراق ترتیب دادند که در این عملیات بیش از ۳۰ مخفیگاه زیر زمینی و انبار تسلیحات متعلق به پ ک ک منهدم شده است.