Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
اسیدپاشی به دو دختر جوان در آزربایجان‌شرقی
اسیدپاشی که مدت‌هاست در مناطق فارس‌نشین ایران مرسوم شده است، در حال سرایت به شهرهای آزربایجان‌جنوبی است و بعد از اسیدپاشی اخیری که در یکی از روستاهای جلفا رخ داده بود، این‌بار یک مورد دیگر اسیدپاشی نیز در مرند رخ داده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند در مصاحبه با روابط عمومی دادگستری با اعلام این خبر گفت:" به دنبال گزارش واصله در بعد از ظهر روز شنبه نهم آبان 94 به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مرند مبنی بر اسیدپاشی، بلافاصله دستورات قضایی در خصوص شناسایی و دستگیری مجرمین صادر و عوامل پلیس توانستند متهم اصلی پرونده را دستگیر کنند".
حسین فتاحی در خصوص علت و انگیزه متهم از اسیدپاشی، اظهار داشت:" موضوع کاملاً جنبه شخصی داشته و هیچ گونه

اارتباطی با مسائل امنیتی ندارد. هدف و انگیزه اصلی متهم از اسیدپاشی، خواستگاری از مجنی علیه بوده و چون جواب منفیز این خواستگاری شنیده، اقدام به این عمل نموده است".
وی افزود:" در این پرونده، دو نفر مصدوم شده که در بیمارستان، تحت درمان هستند و متهم نیز با توجه به اینکه به جرم ارتکابی اقرار و اعتراف نموده، با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان شده و پرونده به محض تکمیل، جهت صدور حکم به محاکم، ارسال خواهد شد".
شامگاه روز شنبه این هفته حادثه اسید‌پاشی در مرند به دو دختر 20 و 22 ساله (خواهر) آزربایجانی موجب تاثر و آزرده خاطر شهروندان و خانواده‌ها در این شهرستان شد. این‌گونه حوادث در شهرهای آزربایجان‌جنوبی به ندرت دیده میشود اما احتمال سرایت هرچه بیشتر اینگونه رفتارها از مناطق فارس‌نشین به شهرهای تورک‌نشین آزربایجان‌جنوبی امری نگران کننده است.