Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
اولین سیگنالهای مثبت اقتصادی در پی اقتدار عدالت و توسعه
گاماج : سرمایه های خارجی وارد تورکیه می شوند در حالیکه در جو ملتهب 5 ماهه بین دو انتخابات 7 ژوئن و 1 نوامبر اقتصاد تورکیه دچار بحران گذرا شده و ارزش لیر تورکیه در مقابل دلار کاش یافته بود پس از انتخابات و با اقتدار حزب عدالت و توسعه سیگنالهای مثبت اقتصادی در این کشور تورک رصد می شود.
ارزش لیر تورک در مقابل دلار که از 2.5 لیر به 3 لیر کاهش یافته بود هم اکنون در باند 2.86 قرار دارد و بازارهای تورکیه نسبت به نتایج انتخابات واکنش مثبت نشان داده اند.
از سوی دیگر با ثبات سیاسی حاصل از انتخابات اخیر در تورکیه سرمایه های خارجی به این کشور باز می گردند. رسانه های تورکیه در مورد سرمایه گذاری شیخ عبدالعزیز الثانی اهل قطر در این کشور در زمینه ی ساختمان سازی خبر داده

اند که بر اساس پروژه ی وی قرار است 1250 مسکن برای افراد کم در آمد بسازد.
بدلیل افزایش تعداد توریست های عرب در دریای سیاه در نزدیکی ترابزون تورکیه یک شهر توریستی برای این افراد ساخته می شود. کشورهای حاشیه ی خلیج عربی قصد دارند در این منطقه سرمایه گذاری انجام دهند.
از سوی دیگر احمد داوود اوغلو مطابق وعده های انتخایاتی اش بسته ی ده ماده ای خود را به اجرا گذارد.
بر اساس مفاد این بسته مستمری نیروهای امنیتی 25% افزایش می یابد که این افزایش رقمی بین 250 تا 580 لیر تورک در ماه را شامل می شود.
حقوق سربازان در این کشور به سه برابر ازایش می یابد و "میزان پرداختی پول تو جیبی" ماهانه برای هر دانش آموز که توسط دولت انجام می شود به دو برابر خواهد رسید همچنین بورسیه ی دولت به دانش آموزان و دانش جویان از 330 لیر در ماه به 400 لیر افزایش خواهد یافت.
بر اساس این طرح بدهی های دانشجویان و دانش آموزان به شرکت های بیمه تسویه می شود. همچنین حد اقل دستمزد در این کشور تا 30% افزایش می یابد که این امر موجب خواهد شد تا کل حقوق ماهانه در این کشور 30% افزایش یابد.
یکی از مهمترین بندهای این بسته نیز پذیرش 30 هزار معلم از سوی دولت و دادن شغل به آنان است که در ماه دوم سال آینده ی میلادی انجام خواهد شد.
عدالت و توسعه همچنین قول داده تا به پروژه های بلند پروازانه ی خود مبنی بر اتمام مراحل تولید خودرو و تانک و هواپیمای ملی جامه ی عمل بپوشاند و ایجاد دومین تنگه ی مصنوعی در استانبول و نیز ایجاد 3 نیروگاه اتمی در تورکیه از پروژه های دولت برای افزایش سطح رفاه اقتصادی می باشد.