Skip to main content

عدم درک اوضاع سیاسی حاکم بر

عدم درک اوضاع سیاسی حاکم بر
Anonymous

عدم درک اوضاع سیاسی حاکم بر ترکیه، عدم درک اهداف سیاسی ا ک پ و اردوغان و نداشتن اطلاعات از آغاز جنگ نویسنده را به تحلیل نادرست و ناشیانه منتهی کرده است.
ایشان مدعی هستند که پ کا کا دو افسر ترک را ترور کرد و ترکیه جنگ را آغاز کرد. اولا پ کا کا کی مسئولیت ترور را قبول کرده است؟
ثانیا فرض کنیم پ کا کا دو سرباز را کشته است . آیا در دنیا کشور و دولتی را می شناسید که بخاطر کشته شدن دو سرباز و درجه دار کشور را به کانون جنگ و بحران بکشد؟

دوست عزیز، ترکیه در دو هفته گذشته بارها به کوبانی و نیروهای کرد سوریه حمله کرده است . در جند سال گذشته در دوره آتش بس ترکیه بارها به قندیل هجوم برد و هزاران عضو پ کا کا را دستگیر و شکنجه کرد. ااما هیچوقت ی پ ک و پ کا کا جنگ را با ترکیه آغاز نکردند. یران بارها به اقلیم کردستان تجاوز کرد و حتی به سربازان آذربایجان شمالی آتش گشود. اما کردستان و آذربایجان به جنگ با ایران اقدام نکردند. ارمنستان دهها بار آتش بس را لغو کرده ولی آذربایجان شمالیعلیرغم قدرت برتر نظامی جنگ را آغاز نکرد.
اگر دو سرباز کشته نمی شدند باز هم اردوغان جنگ را شروع میکرد. اما اردوغان دو سرباز را بهانه کرد.نویسنده اگر از مسائل نظامی اطلاع داشت می دانست که چه عوامل سیاسی یا غیر سیاسی دیگری باعث آغاز جنگ شدند و پ کا کا را مقصر و باعث پیروزی اردوغان نمی دانست.