Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
فرانسه هم اجرای معاهده ی ویزای شنگن را به حالت تعلیق در می آورد
گاماج : سیل پناهجویان سوری موجب هراس اروپا از اجرای ویزای شنگن شده است
با ورود بی سابقه ی پناهجویان مسلمان به اتحادیه ی اروپایی چند کشور اروپایی بویژه مجارستان مرزهای خود را بسته اند و آلمان نیز پیشتر اجرای ویژای شنگن را به تعلیق در آورده بود. اینبار فرانسه نیز قصد دارد تا اجرای ویزای شنگن را متوقف کند.
اما دولت فرانسه ادعا کرده است که دلیل دست بردن در این کار برگزاری گردهمایی بین المللی مبارزه با تغییرات اقلیمی در پاریس است که از سوی سازمان ملل برگزار خواهد شد.
وزیر کشور فرانسه ابراز داشته که اجرای این ویزا به مدت 1 ماه به تعلیق در خواهد آمد و در این مدت مرزهای فرانسه کنترل خواهد شد.

وی تاکید کرده است که این تعلیق بدلیل تهدیدات تروریستی است و قانون شنگن این حق را به کشورهای عضو داده است تا در مواقعی دست به چنین کاری بزنند.
گفتنیست از 30 نوامبر تا 11 دسامبر پاریس میزبان اجلاس مقابله با تغییرات اقلیمی در سطح بین المللی خواهد بود.
لازم به ذکر است که تعدادی از تروریست ها و افراطی های مسلمانان در کسوت پناهجو وارد اتحادیه ی اروپایی شده اند و بیم آن می رود که این قاره با خشونت هایی مانند آنچه که در ماجرای ترور کاریکاتوریست های شارلی ابدو رخ داد روبرو شود.
برخی از مسلمانانی که به کشورهای مسیحی مهاجرت می کنند نمی توانند خود را با فرهنگ و تمدن این کشورها هماهنگ سازند. دولت هایی مانند آلمان و اتریش از خشونت های بین پناهجویان و نشر آن به جامعه بیم دارند.
بیشتر این پناهجویان از ایران ، عراق و بویژه سوریه و افغانستان می باشند.