Skip to main content

در اینکه فحاشی به هر شکل آن

در اینکه فحاشی به هر شکل آن
Anonymous

در اینکه فحاشی به هر شکل آن ارزشهای اخلاقی را از بین برده و عملی مذموم است شکی نیست اما همانگونه در یکی از کامنت‌های قبلی اشاره نموده بودم یکی از دلایل فحاشی از طرف برخی فعالان تورک به رویه‌ی چندگانه و عدم برخورد همسان ایران‌گلوبال با نظرات دو طرف برمی‌گردد. ایران‌گلوبال دهان طرف مقابل را برای هر گونه توهین و فحاشی به تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های ایران باز می‌گذارد اما در مقابل کامنت‌های متقابلی که با همان لحن در پاسخ به آنان ارسال می‌شوند را یا سانسور می‌نماید و یا کلا انتشار نمی‌دهد که این موضوع سبب می‌شود برخی فعالان تورک اقدام به مقابله به مثل نمایند. در اینکه مسئولان کامنت‌های ایران‌گلوبال هم تفکر خاص خود را داشته و مشخصاً تفکری بر خلاف فعالان تورک دارند تردیدی نیست اما اگر قرار باشد بی‌طرفی خود را حفظ ننمایند مثل یک داور فوتبال می‌باشند که یک‌طرفه قضاوت می‌نماید.

این نکته را هم باید در نظر گرفت در مقایسه‌ی نظرات دو طرف فعالان تورک تحمل و ظرفیت بیشتری از خود نشان داده و با متانت بیشتری نظراتشان را ارسال نموده‌اند. برای مثال جناب «توکلی» خودش نگاه نماید با آنکه در کامنت‌های بالایی در دو جا نام من «والتین» و «باکتین» نوشته شده و محتوای کامنت‌های خطاب قرار دهنده‌ی من نیز کاملاً اهانت‌آمیز می‌باشند اما من نخواسته‌ام اقدام به مقابله به مثل نمایم چرا که معتقدم این چنین نظرات بی‌مایه‌ و سخیفانه‌ای اصلاً ارزش پاسخگویی ندارند.

می‌دانم مدیریت چنین سایتی که کنتاکت شدید در نظرات وجود دارد کار طاقت‌فرسایی است اما فکر می‌کنم اگر ایران‌گلوبال بتواند در مقابل نظرات دو طرف رویه‌ای یکسان و بی‌طرفانه در پیش گیرد اینگونه فحاشی‌ها هم کمتر می‌شوند.