Skip to main content

یکی از آقایان پان ترکیست سوپر

یکی از آقایان پان ترکیست سوپر
Anonymous

یکی از آقایان پان ترکیست سوپر شوینیست چنان از نظر قبلی بنده شوینیسمش گل داده که حتی فراموش کرده نام خود را بنویسد.
خوب عزیز بابا من نوشتم در ایران دمکراتیک فردا مثل هر جامعه آزادی شما هم مثل همه خلقای دیگر سر زمین های آزاد حق دارید در برخی مدارس خواندن و نوشتن و حرف زدن ترکی را به بچه ها یاد بدهید. این که دیگر اینهمه دادو قال نداشت!
نوشتم برخی مدارس و نه تمام مدارس چون بهر حال باید برای دیگرانی هم که میل ندارند بچه هایشان ترکی بخوانند و بنویسند هم حق مدرسه رفتن را قایل شد. در واکنش به نظر بنده حضرت آقا چنان به هیجان آمده که کلا بند را به آب داده و ماهیت سر کوبگرانه و غیر دمکراتیک خودش را رو گرده که نخیر نه در برخی که در همه مدارس باید نه تنها خواندن و نوشتن بلکه کلا تحصیل ترکی باشد! واقعا خنده دار است اگر یک لحظه تصور کنیم که بچه نه فقط از ادبیات فقط ترکی را می فهمد بلکه

ریاضیات و فیزیک و شیمی و از مکانیک نیوتن تا نسبیت انشتین را هم قرار باشد به ترکی یاد بگیرد.
فلسفه را نگفتم چون آن یکی آقا کلا جز "مکتب تبریز" که معلوم نیست صیغه چه بابی است اصلا فلسفه دیگری را برای متفکر و روشنفکر ترک زبان و غیر ترک زبان برسمیت نمی شناسد.
بابا جان شما واقعا دارید شوخی می کنید. آقا می گوید مکتب تبریز را فقط تبریزی می فهمد و می تواند در چهار چوبش فکر کند! عجبا! جدا که شما را باید می بردند دانشگاه سوروبن کرسی استادی سارتر را می گرفتند می دادند به شما تا مکتب تبریزی را بجا اگزیستانسیالیسم به دنیا درس بدهید.

ناصر رحیمی