Skip to main content

در ایران فقط به هموطنان ترک

در ایران فقط به هموطنان ترک
Anonymous

در ایران فقط به هموطنان ترک آذری توهین نمی شود، متاسفانه این عادت زشت توهین کردن وجوکهای سخیف ساختن همه گیر است. در ایران به گیلکها ولرها و اصفهانیها وکاشانی ها وقزوینی ها وشیرازیها وآبادانی ها ، عده ای توهین می کنند ودرباره آنها جوکهای سخیف می سازند. شیرازیها واصفهانیها وکاشانی ها نیز فارس هستند. در ایران بسیار بیشتر از هموطنان ترک آذری به هموطنان گیلک توهین می شود وجوک های زشت می سازند والقاب بسیار زشت وشرم آور به گیلکها نسبت می دهند. گیلکها با فرهنگ ترین ساکنین ایران هستند وهیچ وقت به خاطر اهانت عده ای، به فارسها ودیگر ساکنین ایران توهین نمی کنند که باید پان ترکها یاد بگیرند. گیلکها غیورترین مردمان ایران هستند، همین غیرت گیلکها بود که باعث شد که هیچ گاه پای یونانی ها واعراب ومغولها به گیلان نرسد در زمان حمله اعراب تمام ایران تسلیم شده بود به غیر از گیلان وگیلان هیچ گاه جیلان نشد.

در مقطع انقلاب مشروطه ، گیلکها به همراه هم وطنان بختیاری و آذربایجانی نقش اصلی را در پیروزی مشروطه وفتح تهران داشتند. در مبارزه با رژیمهای شاه وشیخ ، گیلکها نقش اساسی داشتند ودارند، در دهه خونبار شصت در زندانها، پاسدارها هموطنان گیلک را به جرم اینکه گیلانی هستند بیشتر کتک می زدند. حال با اینکه گیلکها با فرهنگ ترین وغیورترین مردمان ایران هستند، بزرگواری وفرهنگ آنها این اجازه را به آنها نمی دهد به خاطر توهین عده ای، به دیگر هموطنان خود توهین کنند، گیلکها میهن پرست هستند وهیچ گاه ساز جدایی وتجزیه نزده اند، گیلکها عاشق هم وطنان خود هستند ومانند پان ترکها نیستند که در استادیوم های ورزشی زوزه بکشند وبه فارسها توهین کنند وشعار بدهند تبریز باکو آنکارا تورکین .... فارسلارا این پان ترکها فرهنگ منحط خود را با این توهین کردنها نشان می دهند.
باری، باید با فرهنگ سازی و یا با هر روش دیگری جلوی این توهین کردنها وجوک ساختنهای سخیف گرفته شود ودیگر این لقبهای زشت وبیشرمانه وتنفر انگیز مثل رشتی بی غیرت وترک خر را نشنویم. به طور قطع با سرنگونی جمهوری اسلامی وجایگزینی یک جمهوری دموکرات ومردمی می شود جلوی این توهینهای زشت را گرفت.