Skip to main content

یکی از نشریات وابسته به رزیم

یکی از نشریات وابسته به رزیم
کیانوش توکلی

یکی از نشریات وابسته به رزیم که بنظر می رسد که از وابستگان کیهان شریعتمداری بنام امپراتوزی دروغ که دائم بدنبال دروغ پردازی است در این باره با تیتر «نامه اعتراضی اپوزیسیون به مسئولین ایران گلوبال» می نویسد :«اختصاصی – به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ: یکی از اعضای اپوزیسیون خارج کشور در نامه ای به سایت ایران گلوبال از جهت گیری این سایت در ایجاد اختلاف در میان اپوزیسیون انتقاد کرده است.

آرسن نظریان از اپوزیسون خارج کشور در نامه ای به وبسایت ایران گلوبال نوشته:” ضروری است که گردانندگان محترم سایت خبری ایران گلوبال اصول والای مندرج در مشی اعلام شده شان را به شیوه ای عملی سازند که نشریه تبدیل به صحنه فحاشی ها و تسویه حسابهای قومی و مذهبی نشود”
آرسن نظریان که اصالتا ارمنی است و در فعالیت های حقوق بشری در هلند بر علیه نظام جمهوری اسلامی در حال فعالیت است در ادامه این نامه با اشاره به مشی سایت ایران گلوبال در طرفداری از پانترک ها و اقوامی که سعی در برتری نژادی ترک ها دارند می نویسد:”انگیزه نوشتن این نامه افزایش مطالبی است در نشریه شما از جانب گروهی که به عنوان پان ترکیست یا پان آذریست شناخته می شوند. ویژگی چشمگیر این گروه اینست که با هیچ قوم و ملتی جز “برادر بزرگ” سر سازگاری ندارند.
به ویژه ارمنیان آماج کینه ورزی و خصومت بی حد و حصر اینها هستند. اما همان طور که گفتیم، دیگران نیز، از جمله ایرانی ها به طور کلی، فارسها بالاخص، کردها، روسها، عربها و غیره نیز از نیش زهرآلود آنها در امان نیستند. این امر، یعنی آزاد گذاشتن گروهی که از عدم آگاهی یا ساده لوحی بخشهایی از جامعه سوء استفاده کرده و اقدام به نشر مطالب سمپاشانه و تفرقه افکنانه می کند”
وی در بخشی از نامه خود با اعتراف ناخواسته به تناقضات در آزادی بیان غربی به برخی از قوانین حاکم در بین نشریات و رسانه های غربی اشاره می کند و می نویسد:”در کشورهای دموکرات، برای جلوگیری از سوء استفاده از این حق، ضوابطی تعیین و در قانون گنجانده شده و اجرا می گردد. مثلا، شما نمی توانید مطالبی در تبلیغ و تبرئه یا هواداری از فاشیسم و نازیسم و یا در انکار هولوکاست منتشر کنید. حتی حرکاتی مثل آنچه به “سلام هیتلری” معروف است، استفاده از علامت صلیب شکسته و نظایر آن ممنوع می باشد. به طوری که به ندرت و بهتر بگوییم تقریبا هیچگاه مطالبی در تبلیغ فاشیسم یا انکار هولوکاست و مقصر جلوه دادن قربانیان آن در رسانه های اروپا منتشر نمی شود.”
وی در پایان نامه خود سایت ایران گلوبال را سایت افسار گسیخته ای دانست که در گزینش مطلب هیچ محدودیتی ندارد در این زمینه تذکر داد که در پاره ای تارنماهای خبری باوجود مواضع پیشرو و ضد نژادپرستانه گردانندگان آن، از جمله تارنمای ایران گلوبال ، افسار باز گذاشته شده تا هرکسی هر چه دل تنگش می خواهد بگوید.اشاره آرسن نظریان به مقالاتی است که در ایران گلوبال در ماه های اخیر منتشر شده است از قبیل نوشته “محمد رضا لوائی”یکی از چهره های پانترکیست مقیم اروپا که به محتوایی همچون پان ترکیسم و پان کردیسم و … می پردازد. به عنوان مثال محمد رضا لوایی سال گذشته با انتشار مطلبی در این وبسایت با عنوان «حرکت هماهنگ اپوزیسیون و دولت ایران در دفاع از تروریست های کرد» به مقوله دفاع از ترکها پرداخته بود و قصد تشدید اختلافات قومی مذهبی در ایران را داشت که با اعتراض هاییاز طرف دیگر چهره های اپوزیسیون مواجه شد.»