Skip to main content

همسویی سیستم فاشیستی ایران در

همسویی سیستم فاشیستی ایران در
Anonymous

همسویی سیستم فاشیستی ایران در ساپورت ارمنستان بخاطر مقابله با آزربایجان برای کسی پوشیده نیست. دولت ارمنستان با آتش افروزی و ایجاد تنش در منطقه در واقع عامل دولت ایران برای مقابله با مردم آزربایجان در ایران بکار گرفته میشود. در مقابل دریافت کمکهای مالی از ایران سعی در ضعیف نشان دادن آزربایجان در واقع بدرد هردو طرف اسلامی ایران و سیاست داخلی و خارجی ارمنستان می خورد. آرسن نظریان بنظر میاید برای رهایی از نوشته راسیسبی خویش تلاش دارد تورکیه را وارد معرکه کند که هیچ ربطی به روابط و قتلهای آزربایجانیان توسط فاشیستهای ارمنی ندارد. ارمنیان و آزربایجانینان در واقع دارای فرهنیگی بسیار نزدیک به هم هستند و سالیان سال در کنار هم زندگی کرده اند اما فاشیستها هرگز از این روابط خوششان نیامده. اما جناح متمدن و سوسیالیست در هردو سو همیشه بر مشترکات این دو ملت تاکید کرده و خواهان برادری این دو ملت بوده اند.

اما در این میان سوسیال شوونیستهایی چون نظریان که در این ماجرا همسویی خود را با جریانات کیهان شریعتمداری هم نشان دادند با چسباندن مبارزات مردم آزربایجان برای رهایی خویش به تورکیه و شعرخوانی هایشان با استناد به وحشت اروپا از عثمانیها میخواهند هنوز هویت سوسیال شوونیسمی خود را لاپوشانی کنند. اما این دیگر ممکن نیست. همانطور که قبلا هم نوشتم ایشان باید به سووالات واقعی که ازشان شده پاسخ گویند نه اینکه به سووالات خود ساخته و جوابهای کلیشه ای.
ایشان باید جواب اینکه آیا ارمنستان یک چهارم خاک آزربایجان را اشغال کرده تاییید میکننند یا نه را بدهند؟ جواب بدهند از قتل های داشناکها در خاک آزربایجان و بریدن سینه های مادران آزربایجانی و تجاوز و قتل آنها دفاع میکنند یا نه؟ مساله حاکمان مرتجع حاکم بر منطقه نیست مساله مواضع مدعیان مثلا سوسیالیست هست که از افشای واقعیتهای ارمنیان داشناک و بعضا مثلا سوسیالیست با سران حاکم بر جمهوری اسلامیست. خواست سرکوب جنبش حق طلبانه آزربایجانیها از جانب رهبران ارمنی در ایران را باید محکوم کرد. آیا نظریان هم این جرات را دارد؟
سووالات بیشتر را بعدا میشود طرح کرد.