Skip to main content

به کاربر ..گرامی.... دیرنج

به کاربر ..گرامی.... دیرنج
ناصر کرمی

به کاربر ..گرامی.... دیرنج مین ائللی.....کامنت شما خطاب به خودم را خواندم،...مایهء تأسف است که در میان پیشتازان قوم تُرک مهاجر به ایران تا کنون یک روشنفکر وارسته و یک کارشناس درستکار و راستگفتار، یک آدم درست و حسابی پیدا نشده و نمیشود، از نوشته های تاریخی شما هم معلوم شد، بجای شمشیر تُرک تباری، قلم را در دست گرفته اید، تا با آن سرزمین دیگران را تسخیر و کسب هویّتی کذابی در تاریخ بکنید،
شما در مورد مرگ کوروش نوشته اید : [...هرودوت به تفصیل از قصاوتش و ماجرای کشته شدنش ( منظور کشته شدن کوروش) بدست ارتش بیوه زنان برهبری تومریس (تبریز) ملکه" ترکان" در کنار ارس را ثبت نمی کرد...]
من در شگفت هستم که شما به عنوان یک انسان بالغ چطوری میتوانید با وجود انقلاب تکنولوژی اطلاع رسانی چنین دروغهای تاریخی شاخدار بکیند !!!.

فرهنگ تُرک تباری پای بند هیچ اصول و ارزشی و قانونی نیست. این فرهنگ نه به خود احترام میگذارد و نه به دیگران.
این فرهنگ به یکبار از روی دوهزار 2000 سال می پرد، و تُرک تباران را که در قرن 12 میلادی به ناحیهء آسیای میانه، و به ایران و به آسیای کوچک (ترکیه امروز) مهاجرت کرده اند به 700 سال قبل از میلاد می برد و شناسنامهء بدون پشتوانه مالکیت و حضور در منطقه را صادر میکند، نمیدانم این کاربر بنام... دیرنج مین ائللی..... وقتی تومیریس نام زنی ملکه را تبریز و آنرا ملکهء تُرکان مینامد، میتواند با این واژگونه نگاری خود را هم در آینه نگاه کند و خجالت نکشد !!!
این فرهنگ سراپا حسادت و حقارت و خشونت و جعل و واژگونه نگاری است و فقط سرزمین می بیند و رنگ سرخ خون. تاکینک و استراتژی پاک سازی قومی، تاریخی، فرهنگی، و خرابی نمادهای دگر مردمان است.
اول که کوروش با ارتش بیوره زنان روبرو نبود بلکه با ارتش قوی مردمان" ماساگت ها" روبرو بود. رهبری آن ارتش را ملکه"تومیرس" بر عهده داشت. ماساگت ها با آنکه ایرانی بودند امّا مرتّب به حریم مردمان تحت فرمانروایی کوروش حمله میکردند. شکست کوروش دلایل دیگری داشت. که زیاد با ارتش این و آن بستگی نداشت.
دشمنی و حسادت شما مردم تُرک تبار با ایرانیان اینقدر عمیق است، که خود ادعا میکنند، که قاتل کوروش کبیر هستید

چرا در هر مکان و زمان و در تاریخ که صحبت از خون و خون ریزی و شقاوت و پاک سازی قومی است شما مردم تُرک تبار حاضر هستید و میخواهید رتبه و مقام اوّل را بخود اختصاص دهید،
شما چرا درمیان اینهمه رنگها فقط رنگ سرخ را می بینید، چرا در زمینه های مثبت از جمله دمکراسی، حقوق بشر، فرهنگ و تمدن سازی، همزیستی مسالمت آمیز نمی خواهید در صف اوّل قرار گیرید، آیا ظرفیّت این کارهای مثبت را ندارید، و در ذات و سرشت شما نیست ؟

تاریخ ایران و وجود کوروش، در همهء تاریخ جهانی در کتابهای دینی ثبت هست و در دانشگاههای معتبر دنیا تدریش میشود. اصولأ آیا مردم تُرک تبار صلاحیّت نظر دادن در مورد افرادی مانند کوروش را دارند ؟

"ماساگت" ها قومی ایرانی بودند و" تُرک" نبودند، تومیریس نام یک زن هست و نام "تبریز" نیست. نام تبریز مانند واژهء "تُرک" ساختهء عصر کاملأ جدید است.
در قبل از میلاد مردمان تُرک تبار هنوز وارد عرصهء تاریخ نشده بودند، چطور دانشمندان و پژوهش گران در قرن نوزده برای شناسایی این مردم منبعی را پیدا نکردند، امّا 1000 سال قبل از میلادی در قفقاز، ایران و ترکیه بودند !!!>
بحث بر سر این نیست که آیا کوروش و سپاه کوروش آدم کشته و یا نه، در هر جنگی و تسخیری طبیعی است که کشتار هست، بلکه بحث بر سر این است، که بعد از اینکه کوروش فرمانروایی بزرگ جهان را بنا نهاد، چه از خود باقی گذاشت، کوروش قانونمندی در ساختار، حقوق بشر، تمدن و فرهنگ، پلورایسم، آزادی ادیان و آزادی زیردستان بود. کوروش تسخیر میکرد تا مردمان در بند را آزادی کند، تا قانونمندی حاکم شود.
امّا خاندانهای تُرک تبار و سلطان ها، خلیفه های تُرک تبار بعد از اینکه تسخیر میکردند، و قدرت حکومتی را در دست میگرفتند، خونریزی، خشونت، غارت و چپاول مال دیگران، پاک سازی قومی، رواج دین اسلام بنیادگرایی سنی و شیعه گری، واپسگرایی، تداوم فئودالیته و عشیره گری، بنیادگذار و رونق حرمسراها، و بسیار مسائل عقب مانده و غیر انسانی دیگر.
من زمانی میتوانم با شما ادامهء دیالوگ داشته باشم که شما اوّل به خود و به کلام خودو به نوشتار خود، بویژه مباحث تاریخی احترام بگذارید و وارستگی وراستگویی و شجاعت پذیرفتن واقعیّت ها را داشته باشید و تلاش در نزدیک شدن خود به حقیقت ها باشد.

نام قو ماساگت ها
Massageten
نام ملکه ماساگت ها
Tomyris