Skip to main content

(به مناسبت هفتادمین سالگرد

(به مناسبت هفتادمین سالگرد
Anonymous

(به مناسبت هفتادمین سالگرد جنبش ملی 21 آذر

رفقای گرامی!

کمیته مرکزی حزب توده ایران هفتادمین سالگرد جنبش 21 آذر را به شما تبریک می گوید.

در چنین روزی خلق آذربایجان به رهبری رفیق پیشه وری و فرقه دمکرات آذربایجان به پیروزی بزرگی دست یافتند و برای اداره سرزمین خود اولین جکومت خود مختار را در ایران به وجود آوردند .

خلقهای کشور چند ملیتی ما ایران همچون سایر آزادی ها و حقوق دمکراتیک از حقوق ملی نیز محروم هستند. در برنامه حزب توده ایران حق تعیین سرنوشت خلق ها در چارچوب ایران همواره جای ویژه خود را دارد . در تاریخ هفتاد و چهار ساله حزبمان ، توده ای ها همواره مروج حق تعیین سرنوشت خلق ها بوده ، از آن دفاع نموده و به هنگام عمل در چنین حرکاتی شرکت کرده اند. بنابراین از همان آغاز جنبش 21 آذر ، حزب توده ایران نه تنها در حرف بلکه در عمل و با تمام نیرو عمیقا از آن پشتیبانی نمود وو)

واقای حسن جداری در همان روال سیاسی امروز مینویسد که (
اصل حق تعیین سرنوشت همانا به معنای جدا شدن یک ملت معینی از یک کشور چند ملیتی و تشکیل دولت خودی نیز میباشد.)
حزب توده عامل سرسپرده دولت شوروی و روسیه کنونی هدفی جز بکار گیری اهداف سیاسی دولت روسیه در ایران ندارد . حرب توده به عنوان دشمن شماره یک ازادی و استقلال و تمامیت ارضی باید هدف افشا و پیکا رهمه میهن پرستان ایرانی باشد .
حزب تبه کا رتوده با دفاع از ارتجاع سیاه عامل تیره روزی و بدبختی و اواره گی و قتل عام دها هزار ایرانی است .
حزب توده در کمال ناجوانمردی و رزالت سیاسی تا نابودی هم کیشان چپ و اعضا خود با نظام اسلامی همکاری کرد و هدف این بود که سلطه سیاسی روس بر ایران چیره شود . تجزیه ایران در قالب شعار دروغین خلقهای تحت ستم فقط در خدمت اهداف دولت روس و غرب میباشد . اگر ذره ای شرافت و وجدان و اخلاق در اعضا حزب توده وجود دارد باید که برعلیه تسلیم و انقیاد طلبی حزب خود قیام کنند.