Skip to main content

بابک نظریان ادعا می کند که

بابک نظریان ادعا می کند که
دیرنج مین ائللی

بابک نظریان ادعا می کند که آزربایجان قادر نیست سرزمینهای خود را آزاد کند. ارمنستان جزیره یست در میان دریای ترکها و اگر روسیه نبود نیم ساعت نمیتوانست مقاومت کند. قاراباغ نه در اشغال ارمنستان بلکه در اشغال روسهاست درست مثل شرق اوکرائین, کریمه, اوستیای جنوبی و آبخازی. تنها یک قلم روسها به ارمنستان نزدیک 2 میلیارد دلار سلاح بلا عوض یکی دو سال پیش دادند و پایگاه های نظامی هم دارند.
سرحدات فعلی در واقع قاراباغ علیاست و توسط روسها کشیده شده است. رفراندوم حق تعیین سرنوشت در قاراباغ علیا و سفلی با بازگشت همه آنهائی که ارامنه پاکسازی قومی کرده اند و محاکمه عاملان قتل عامها در لاهه ممکن است. ارامنه در هر منطقه ای را که در 200 سال اخیر با کشتار و وحشیگری تسخیر کرده اند دست به پاکسازی قومی زده اند. 114 هزار ارمنی قارا باغ 850 هزار نفر را از خانه و کاشانه شان رانده اند.

در حالیکه ما حتی بعد از کشتار دو سوم مردممان در ارومیه آنها را از منطقه نراندیم. آمار روسیه نشان می دهد ارامنه در خود ارمنستان فعلی تا سال 1955 در اقلیت بودند و تنها جمهوری شوروی بود که خلق حاکم در اقلیت قرار داشت. با همکاری روسها وکشتار و پاکسازی 250 هزار نفر باقیمانده در 1990 (10 در صد جمعیت کل ارمنستان) به خالص ترین کشور ائتبیکی در منطقه تبدیل شدند در حالیکه در سال 1900 (آمار رسمی روسیه) تنها 20 در صد جمعیت را تشکیل می دادند.