Skip to main content

رفرنس های آورده شده در زیر

رفرنس های آورده شده در زیر
Anonymous

رفرنس های آورده شده در زیر ....، خود بیانگر بی اعتباری مطالب گفته شده است. اینکه بیشتر محققین معتقد هستند که آذربایجان زادگاه زرتشت است کاملا کذب می باشد. زرتشتی که دارای تبار پارسی دانسته می شود، چگونه در ناحیتی! به دنیا آمده است که در آن دوران آثاری از پارس در آن موجود نبود و قلمرو دولت مترقی "ماننا"ی التصاقی زبان بوده است؟
مگر اینکه شخصی که زرتشت نامیده می شود، غیر پارسی بوده و پس از اشغال منطقه آذربایجان به دست سپاه خونریز کوروش، آموزه هایش به پارسیان منتقل شده باشد و آنان در قرون بعدی خود را مالک این آموزه ها دانسته باشند.
مقاله نویس نوشته است "چيچست نام درياچه اروميه به معني سفيد و درخشان است" و نیازی به ارائه رفرنس هم ندیده است. آخر چگونه در زبان فارسی که ادعا می شود ادامه زبان پهلوی باستان است، چیچست را می توان به سفید و درخشان ربط داد؟!!!

همینطور مفهوم اساطیری "اَریَنَ وَئیجَه" قید شده در اوستا! پیشینه آذربایجان از چند هزلر سال پیش از اشغال آن توسط پارسها، در منابع عیلامی، اورارتویی و آشوری کاملا روشن است و همواره مسکن اقوام التصاقی زبان بوده و از این نظر جایی برای ابراز وجود تاریخی پارسها باقی نمی گذارد.
اما این آقای سیسی که در زبان ما سیسلی گفته می شود و اتفاقا به نوعی همشهری ما هم محسوب می شوند، آسمان را به ریسمان بسته و گودرز را به شقایق پیوند کرده است که بگوید دریاچه اورمیه در حال خشک شدن است؟!!!!
یا اینکه خشک شدن دریاچه اورمیه را محملی کرده است برای بیان ادعاهای نژادپرستانه و برتری طلبانه آن هم نه برای ملت خود، بلکه برای کسب روزی حلال!!
جالب است که ایشان در انتهای مطلبش نوید می دهد که قطعا دریاچه اورمیه خشک خواهد شد. "اگر درياچه اروميه خشك شود (كه مي‌شود)" و اشک تمساح خود را در نوشتن این مطلب به نمایش می گذارد.
باری من صداقتی در مقاله آذری سیسی ندیدم و معتقدم این حرفهای....، نه تنها هیچ کمکی به وضعیت نگین آذربایجان نخواهد کرد، بلکه بیش از پیش، باعث نفرت پراکنی خواهد شد. لذا به آقای آذری سیسی و کاوه جویا می گویم، ما را به خیر شما امید نیست شر مرسانید!