Skip to main content

مسئولان و کاربران محترم سایت

مسئولان و کاربران محترم سایت
Anonymous

مسئولان و کاربران محترم سایت ایرانگلوبال ! اشخاصی با جا زدن خودشان بعنوان "فارس" ، "زاهدانی" و "سنی " با هدف تخریب و توهین به ملل ایران بخصوص تورکها و بلوچها و غیر مستقیم به فارس ها ، انگیزه ایی به غیر از تفرقه و نفرت ورزی و کینه جویی ندارند. این افراد با عدم درک و اگاهی فرهنگی- اجتماعی و نادانی در رشد و گسترش اختلافات بین تورکها ، فارسها ، بلوچها و غیره هستند.
این افراد ادعا میکنند که "فارسهای" سیستان و بلوچستان هستند ! ولی اصلا اینطور نیست ، ما بلوچها این اشخاص را با نام "زابلی" می شناسیم. یعنی ساکن شهر زابل امروزی. در ذیل سعی میکنم که هویت این اشخاص باصتلاح "فارس" را باز گو کنم.

اینکه ما امروز انها را زابلی خطاب می کنیم حقیقتا .... دوره گردی بودند که از استانهای دیگر منجمله خراسان و اطراف ان در زمان رضا شاه به ریگزار بلوچستان در زابل فعلی که قبلا منطقه حسین آباد بود کوچانده شدند تا بابت مشکلاتی که برای حکومت مرکزی آنوقت بوجود آورده بودند در این ریگستان تنبیه و هلاک شوند.
ما مردم بلوچ که مردمانی خدا دوست و مشهور به مهمان نوازی و عرف و اخلاق انسانی هستند این خدازدگان را مورد اکرام و احترام قرار دادند و برای اینکه تلف نشوند مشغولشان کردند در مزارع و امورات بنایی تا حداقل بتوانند زنده بمانند .و اما اینکه این کولی ها چطور رشد کردند و چطور اداره امور بلوچستان را در دست گرفتند و چطور برای خود تاریخ و هویتی بلوچستانی یا همان سیستانی ساختند بر می گردد به اینکه این کولی ها شیعه مذهب بودند وبا روی کار امدن دولت مذهبی و با چاپلوسی ملموسی مورد لطف حکومت شیعی مذهب خمینی قرار گرفتند وبدین سان مذهبی بودن و مذهبی شدن باعث شد تا اداره امور بلوچستان سنی بدست این جنایتکاران و نمک به حرامان بی افتد و امروز بجایی رسیده اند که بدون توجه به خواست و احترام به اراده و نظر مردم بلوچ جدا از اینکه همه چیز را سلب کردند و بردند نام بلوچستان را هم در نظر دارند حذف کنند .