Skip to main content

اینها خوش خیالی است. وقتی یک

اینها خوش خیالی است. وقتی یک
Anonymous

اینها خوش خیالی است. وقتی یک کنسرت قانونی مجوزدار در تهران اجرا و در خراسان رضوی، ممنوع میشود! دیگر چه توقعی از این نظام دارید؟! مگر قانون برای اینها ارزشی دارد. این قانونها بخشی برای تبلیغ و گمراه کردن دیگرانست، که بگویند ما کشوری قانون مند و دموکراتیک هستیم! و بخشی هم برای دستاویز سرکوب و جرم تراشیدن برای مردم عادی. وگرنه اینها در برابر خود جز منافعشان چیزی را قبول ندارند.
داستان بهائیت هم جدا موارد بالا، رقابت ایدئولوژی دینی است، چرا که بهائیت فاتحه مهدویت و ولایت فقیه خوانده! مشکلی که حتی مسیحیت و یهودیت و زرتشتی ندارد، چون آنها متقدم بر شیعه ولایی در حالی بهائیت متاخر . بقیه عقاید متقدم همچینین. حتی شیطان پرستی و بی دینی هم چون امری متقدم بر اسلام و شیعه ولایی است میتواند تنفسی بکند ولی بهایئت به دلیل متاخر بودنش، درگیری مستقیم دارد، متقدم موجه از دید شیعه تلقی شده و متاخر ناپذیر

راه حلی میانی البته میشود مثل همین مورد قانون لااقل دستاویزی برای نظام گه خودش از شر اتهام نقض حقوق بشر راحت کند و هزینه سیاسی و حقوق و ابروریزی ندهد و چهره اش بهبود دهد.
همه چیز به این بستگی دارد آیا نظام ترجیح میدهد بهائیان را تحمل کند و چهره اش را بهبود دهد و یا نه!
موضع فایده و هزینه پذیرش بهائیت است. دقیقا نکته همین جاست، چنین نظام هایی که بنایش بر اساس منافع قدرت حاکمه است، اگر پذیرش بهایئت در معادله هزینه-فایده توجیهی نداشته باشد، نظام بهائیت را تحمل نخواهد کردو بقیه قضایا فرمالیته است برایش.