Skip to main content

با درود بر همه هموطنان گرامی

با درود بر همه هموطنان گرامی
Anonymous

با درود بر همه هموطنان گرامی

در حوزه اجتماعی و سیاسی، کلمات گاها تعریف لغوی خاص خود را دارند و اگر در عمل هماهنگی لازم با تعاریف مربوطه به هر دلیلی دنبال نشوند آنگاه پیشبرد کاری در دنیای واقعی دشوار می شود بعنوان مثال کلماتی چون " جبهه " و یا کلمه ی " ملی " در سپهر سیاسی دارای تعریف خاص خود هستند که تقریبا در تمام جهان اینگونه می باشد.


در حوزه سیاست معمولا گروه و یا دسته ای سیاسی که از چندین سازمان یا احزاب مختلف العقیده که در یک موضوع سیاسی خاص اتفاق کلمه داشته باشند و گرد هم جمع شوند را " جبهه " می گویند. معمولا هر یک از این سازمانها یا احزاب سیاسی عضو این " جبهه " دارای مرامنامه، برنامه و اساسنامه سیاسی خود هستند که نظام سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگی در راستای پایه ریزی دمکراسی اجتماعی و آزادی حقوقمدار را در کشور تبیین می دارند. و یا کاملتر اینکه عموما افراد خوشنام با بینشی باثبات و سوابق سیاسی شناخته شده و احزاب یا سازمانهای سیاسی که در یک " جبههء سیاسی" یا یک " ائتلاف سیاسی " شرکت میکنند، متعهد هستند که اختلافات سیاسی خود را موقتاً در مرحله ٔ دوم قرار داده و موضوع مورد اتفاق را مد نظر و پیشبرد قرار دهند.

در مورد کلمه " ملی " در واقع یعنی " ملت ایران " که شامل تمام ایرانیان و تمام مردمان ایران (همه زبانها، مذاهب، فرهنگهای متنوع ایران و اقوام و ملیتهای ایران و ...) می باشد، که هم بطور شفاهی و هم بطور عملی و بعبارت دیگر هم در گفتار و هم درعمل بایستی چنین باشد، و کلمه ملی به نوعی نمودی از تمامی مردمان ایران رنگارنگ با حفظ هویت شان باشد و خود این مردمان نیز بتوانند خود را در آن ببینند و لمس کنند. مثلا اگر روزنامه، وبسایت یا تارنمای اینترنتی دارند بایستی به زبان تمامی اقوام و ملیتهای ایران و تمامی مردم ایران رنگارنگ/ ملت متنوع ایران باشد.

حال با توجه به تعریف فوق از دو کلمه " جبهه " و " ملی " که تقریبا در تمام دنیا نیز چنین است، در آن هنگام ارگان " جبهه ملی" در ایران با این تعریف به نظر من جور در نمی آید و به روز نیست، بعبارت دیگر " جبهه ملی " در واقع نه "جبهه" است و نه " ملی" است، و شاید در مورد "جبهه ملی مذهبی"ها نیز همینطور باشد. البته پر واضح است که تشکیل چنین ارگانهایی در زمان خود شاید بسیار مثبت و لازم بوده اند و چه بسا حرکتهای مثبتی هم برای کشورمان انجام داده باشند، اما در دنیای مدرن امروزی و در عصر تکنولوژی انفورماتیک پرسرعت و پرقدرت امروزی، احزاب سیاسی و ائتلاف های سیاسی نیز همگام با آن به روز شده اند که دارای نظم سازمانی با اصول مدیریتی مدرن و انظباط کاری با استفاده از دانش حرفه ای امروزی و با شرکت فعال شهروندان جامعه مدنی (با زبان و فرهنگ و هویت خاص خود) در تلاش برای ایجاد فضایی دمکراتیک در راستای برآورده کردن مطالبات و خواسته های بحق مردم در عدالت و برابری و رفاه برای همه مردم و آحاد جامعه می باشند.
در پایان اینکه جبهه ملی ایران در دنیای امروزی فاقد معنی است چون از ملیتهای مختلف ایران با حفظ زبان و هویت های آنان تشکیل نشده است.