Skip to main content

شکی نیست که ترکهای عثمانی

شکی نیست که ترکهای عثمانی
Anonymous

شکی نیست که ترکهای عثمانی ارامنه را آواره کردند، کوچ دادند و قتل عام نموده اند. اما چرا تاکنون آلمان اقدام به رسمیت شناسی این قتل عام نکرده و حالا نسل کشی ارامنه توسط ترکیه را برسمیت می شناسد؟ همین امروز ترکیه کوردها را تحت نام تروریست قتل عام میکند و در طول سه ماه گذشته 350 هزار نفر بخاطر ویران شدن خانه هایشان و کشتا ربی رحمانه مجبور به کوچ شده اند اما نه تنها آلمان بلکه جهان چشم خود را به تروریسم دولتی ترکیه و قتل عام کردها بسته است. بی شک اهداف سیاسی و منافع سیاسی معینی در میان است. آلمان و اتحادیه اروپا کی و چه زمانی قتل عام کردها را در شهرهای مختلف کردستان برسمیت خواهند شناخت؟
زمانی که کشتار یهودیها توسط آلمان در دوره هیتلر محکوم میشود و یا کشتار ژاپنی ها توسط امریکا در هیروشیما محکوم میشود چرا ترکیه محکوم نشود؟
کردها در کشتار ارامنه

همدست عثمانیها بودند و احزاب کورد بارها اقدام خود را اشتباه و جنایت خوانده اند و رسما از ارامنه عذر خواهی کردند.
ارامنه هم مردم ارومیه را بعد کوچ و آواره شدن از ترکیه که به جیلولوخ مشهور است قتل عام کردند. این قتل عام در تاریخ آذربایجان ثبت شده است. ارامنه باید این قتل عام را برسمیت بشناسند و از آذربایجانیها عذر خواهی کنند و غرامت بدهند.
(اضافه کنم که اگر امپراطوری عثمانی حقوق ملی ارامنه را تامین میکرد و به قتل عام ارامنه دست نمی زد و آنها را مچبور به مهاجرت به آذربایجان نمی کرد فاجعه جیلولوق هیچ وقت اتفاق نمی افتاد و در اصل عثمانیها شرایط قتل عام آذربایجانیها را با کوچ دادن و آواره کردن ارامنه آماده کرد. همانطوریکه عثمانیها به اسماعیل آقا سمیتکو هم کمک کردند و او را در ارومیه حاکم کرده و به کشتار ترکهای آذربایجان پرداختند.
عثمانیها ترک گرا و نژاد پرست بودند و بخاطر خون ترک، ترکها را برتر از ملل دیگر میدانستند. از نظر آنها ملل دیگر میبایست خاک عثمانی را یا باید ترک کنند یا کشته شوند. سیاست عثمانیها را آتاتورک هم ادامه داد و شعار "یک کشور، یک ملت، یک دولت و یک پرچم " راهنمای عمل دولت فاشیستی ترکیه شد و اردوغان بر همان اصل پافشاری میکند و هر روز قتل عام و جنایت میکند.
در ماههای گذشته آلمان و اتحادیه اروپا برای ممانعت از آمدن آوارگان و مهاجران از ترکیه به اروپا ضعف نشان داد و امتیازات و بودجه عظیمی به ترکیه دادند. دولت ترکیه هار شد و امتیازات پبشتری طلب میکند. مثلا ویزای مجانی و ورود آزاد شهروندان ترکیه به اتحادیه اروپا را میخواهد. از داعش و اسلامگرایان سوریه حمایت میکند و در این رابطه در برابر امریکا و اروپا موضع خصمانه گرفته است. آلمان با برسمیت شناختن قتل عام ارامنه میخواهد ترکیه امتیازات داده شده را کاهش دهد و ترکیه را در موضع ضعف قرار دهد و از ورود ترکیه به اتحادیه اروپا ممانعت کند و بقول انگلیسها ورود ترکیه را به اتحادیه اروپا تا سال 3000 عقب بیاندازد.