Skip to main content

1- کامنت 13:12 از من نیست

1- کامنت 13:12 از من نیست
Anonymous

1- کامنت 13:12 از من نیست
2 – اینکه غربیها با همدستی عربستان و قطر و با استفاده از پولهای بادآورده نفتی می خواهند به سبک صفوی – عثمانی جنگ شیعه - سنی راه بیدازند حرف درستی است. منتهی جناب اقبالی مثل بیشتر ایرانچی ها با بزرگ کردن خطر ما ترکهای آذری خطر اصلی برای ایران را کم رنگ کرده است. خطر اصلی برای ایران در شرق از سوی بلوچها و افغانهاست ( بویژه با شمار انبوه مهاجران غیر قانونی که کمترین نام نشانی از آنها ثبت نشده و اکثرا جوان و مجرد و با تفکرات عقب مانده سلفی وهابی هستند و پخش در شهرهای شما فارسها چون ما در آذربایجان ورود آنها را ممنوع کرده ایم) در غرب نیز خطر از سوی کردها و داعش است( البته داعش و کردها در صورت ی دولت شدن ایران خطر خواهند بود. البته عربهای خوزستان در صورت تجزیه عراق و تشکیل کشور شیعه در جنوب عراق انگیزه های جدیدی برای جدایی خواهی می یابند

در خاورمیانه همه به نوعی خواسته یا ناخواسته مجری سیاستهای غرب هستند یکی با حمایت از داعش یکی به اسم دفاع از حرم. تشکیل صوفیه و عثمانی دیگری در ایران و ترکیه منطقه را به خاک و خون خواهد کشاند بویژه دسترسی سنیها به بمباتم پاکستان آینده هولناکی را برای مطقه بویزه شیعیان از جمله ما شیعه های آذربایجان رقم خواهد زد.
دراولین اقدام باید آتش جنگ سوریه خاموش شود و البته دستگیری و محاکمه مزدوران خارجی دو طرغ چه از ترکستان چین و ازبمستان و افغانستان و چچنستان. بویژه مخالفت با وعده های که دولت ایران به خارجیها می دهد برای مزدوری مثل اقامت و تابعیت . این قوانین باید لغو شود و پیشنهاد دهندگان آن باید محاکمه شوند اینها با این کار عملا مردم را بی وطن می کنند.
یکی نیست به اون مزدور بگه آخه تو که مملکت خودت در اشغال امریکا و طالبان است توی سوریه چکار داری.
برای ما ترکهای شیعه آذری، ترکیه ای سکولار بهترین گزینه است هم از خطر بلعیده شدن بوسیله سنیهای افراطی با تفکرات عثمانی گیری در امان می مانیم هم در باجگیری از مرکز موفق تریم وگرنه با توجه به سنی بودن اکثر مردم ترکیه وجود حکومتی مذهبی با رویای امپراطوری عثمانی برای ما یادآور جنگ و خونریزیهای مدام بین عثمانی و صفوی بود که هزینه آنرا آذربایجان خواهد پرداخت.
نکته جالب توجه این است که بلافاصه بعد از برجام و نشان دادن تمام سوراخ سمبه های مملکت به غربیها و خلع سلاح هسته ای و پذیرش تداوم حضور مهاجران اجنبی نه تنها تنشها کاسته نشد بلکه وارد فاز علنی شدن خط و نشان ها شد.