Skip to main content

4-زن تورک وعرب وکوردوتورکمن

4-زن تورک وعرب وکوردوتورکمن
Anonymous

4-زن تورک وعرب وکوردوتورکمن ایرانی ازستم مضاعف زبانی وعشیره ایی خارج ازستم به زن فارس درتمام زمینه هاباخودیدک میکشد.پس فمنیست های ایرانی حق است که برای حقوق زبان مادری که جدای ازحق زنان نیست رابایددرارس کارخودقراردهند.

با تشکر از کامنتتان
درست است که لایه های ستم بر زنان اقلیتها بسیار تو در تو وپیچیده است. اما فکر می کنم بدون همدستی زنان با هم هیچ مشکلی حل نخواهد شد. هیچ ستمی بر ستم دیگر اولویت ندارد. که در راس قرار گیرد. مثلن حق زبان مادری زنان. زنان زبان مادری شان را در بیشتر موارد می آموزانند. شاید منظورتان مدرسه است؟ اگر این است مشکل پدرسالاری- مردسالاری را ابتدا باید حل کرد تا با فرهنگ سازی زنان بتوانند خارج از خانه به مدرسه بروند. من اصلن مخالف مدارس اجباری برای کودکان هستم چه برسد زبانش هم از بالا تعیین شود. به نظرم خود مردم تصمیم بگیرند به چه زبانی می خواهند. در مراحل بالاتر

معمولن بدلیل اجبار منابع دانشجو مجبور است زبانهای دیگر بیاموزد.
در ضمن اگر ما به ستم نژادی حساس باشیم معمولن راحتتر و عمیق تر مکانیسم ستم های دیگر را می فهمیم. من از ستم نژادی به ستم جنسیتی رسیدم. در ایران همه خانواده زن و اغلب مردان مان نیز تامل داشتند. متاسفانه رژیم اسلامی فرهنگ ناموس و غیره را تجدید کرد و ارتجاع را به قرن 21 حاکم.
پایدار باشید...