Skip to main content

ساعتی پیش بحث روز گوناز تی وی

ساعتی پیش بحث روز گوناز تی وی
Anonymous

ساعتی پیش بحث روز گوناز تی وی با آقای توکلی تمام شد. آقای اوبالی و آقای هدایت همه کامتنها و نظرات توکلی را در رابطه با این مناظره مطالعه کرده بودند و متوجه شده بودند که مسئولین ایران کلوبال از و بازدید کنندگان از اهداف گوناز در بی اعتبار کردن سایت ایران کلوبال و سیاست شخصیت شکنی گوناز اطلاع و تجربه کافی دارند.بنابر این اندکی با تردید حرکت کردند و به سیاهی لشکر پشت تلفن هم اعلام کردند که مهمان عزیز ما را که از جبهه پان ایرانیسم دعوت شده است را رعایت کنید. درباره این بحث چند نکته را اشاره بکنم:
1 - موضوع بحث روی صفحه تلویزیون این بود: جو سازی های جبهه پان ایرانیسم بر علیه حرکت ملی آذربایجان
این عنوان از همان اول ریشه به تیشه ایران کلوبال و آقای توکلی میزد و آقای توکلی به این موضوع اعتراض نکردند و فقط یکبار به بحث هدایت در باره پان ایرانیسم اعتراض کردند و گفتند

من پان ایرانیست نیستم.
2 - آقای هدایت در مقدمه و در معرفی برنامه ایران کلوبال را جبهه پان ایرانیسم نامید که با آذربایجان دشمنی میکند.
3 - اوبالی با آوردن عنوان چند مقاله بر علیه پانترکیسم و فاشیست بودن آن، چند پاراگراف از نوشته های آقای لوایی و چند کامنت به قولی خواست اثبات کرد که ایران کلوبال وبسایتی است که کنترل به نوشته ها ندارد . او بلاخره موفق شد که به مردم نشان دهد که آنارشی و هرج و مرج در ایران کلوبال حاکم است. توکلی هم این مشکلات و اشکالات را قبول کرد. اوبالی از این پیروزی شادمان بود.
4 - اوبالی عناوین چند مقاله از کاربران و ائلیار را از تلویزیون نشان داد که بر ضد پانترکیسم و جریان راست جنبش ملی آذربایجان نوشته شده اند. او چنین به مردم وانمود کرد که مخالفان پانترکیستم بر ضد چنبش ملی آذربایجان هستند . او چنین نشان داد که کمونیستها و سوسیالیستهای آذربایجان، حرکت ملی آذربایجان را فاشیستی معرفی میکنند. آقای اوبالی و آقای هدایت به بیندگان تلویزیون نگفتند که سوسیالیستها و کسانی که جریان راست و پانترکیسم را فاشیستی میدانند خودشان بخش و جناحی از جنبش ملی و دمکراتیک آذربایجان هستند و همین مخالفان پانترکیسم از فدرالیسم و استقلال ملی آذربایجان حمایت می کند. آنها تلاش کردند مردم را بر ضد مخالفان پانترکیسم تحریک کنند و مخالفان پانترکیسم را دشمن آذربایجان و دشمن حرکت ملی نامیدند.
5 - آقای توکلی در برابر اوبالی و هدایت نرمش زیاد نشان دادند. ایشان گفتند که سایت ما آزادی بیان را رعایت میکند ولی کسانی هم سوء استفاده میکنند. ایشان بهتر بود قاطعانه از همه مقالات منتشر شده در سایت و از انتشار نظرها در بخش کامنت ها دفاع میکردند. ممکن است دو نفر توهین کند و ادب را رعایت نکند ولی مهم آزادی بیان و ابراز نظر است.
6 - اوبالی به توکلی می گفت چرا اجازه میدهی در سایت به پانترکیسم توهین کنند ولی در همین برنامه یکی دو نفر زنگ زد ند و در ابتدا به تورکی گفتند ای مردم می بخشید که به زبان فاشیستها (ملت فارس)صحبت میکنیم. اوبالی خودش هم در اول برنامه عذر خواهی کرد که به فارسی حرف میزند.انکار گناه بزرگی میکند.