Skip to main content

جناب lachin,

جناب lachin,
peerooz

جناب lachin,
اگر دایره دید را وسیع کرده و با ذره بین ضعیف دنیا را زیر میکروسکوپ قرار دهیم چیزهایی میبینیم که دید نزدیک نمی بیند. سربلندم من, دو چشم من بلند - بینش عالی امان است از گزند , مولانا.
اگر " آقای پوتین « سرهنگ پلیس مخفی شوروی »" بود آقای بوش پدر هم رییس پلیس مخفی اف.بی. ای. امریکا بود. آن ننگ است و این افتخار ؟
انقلاب مشروطیت ایران بین سالهای ۱۹۱۱ - ۱۹۰۵ میلادی رخ داد و هنوز نه اتاتورکی ( ۱۹۳۸ - ۱۸۸۱ ) فعال بود, نه رضا شاهی ( ۱۹۴۴ - ۱۸۷۸ ) و نه هیتلری ( ۱۸۸۹ - ۱۹۴۵ ). در حقیقت رفرم های آتاتورک بین سالهای ۱۹۲۴ - ۱۹۲۱ یعنی ده سال بعد از انقلاب مشروطیت اتفاق افتاد. این سه مرد, آتش نژاد پرستی را شعله ور ساختند که ما امروز در آن میسوزیم. در حقیقت اول بنا نبود بسوزند عاشقان - آتش بجان شمع فتد کین بنا نهاد.ما قرنها مردمی بودیم که با هم دوست و رفیق بوده و عاشقانی بودیم که باهم

ازدواج کرده و هنوز ازدواج میکنیم. این همه بد و بیراهی که عده ای افراطی سالهاست در این صفحات به همدیگر گفته اند یادگار آن روزگاران کثیف غبار آلود است. همسایگان را ببین که به چه بدبختی افتاده اند. درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد - نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد.