Skip to main content

جناب آقای کیانوش توکلی،

جناب آقای کیانوش توکلی،
ناصر کرمی

جناب آقای کیانوش توکلی، جایگزینی و رواج فرهنگ دمکراسی در ایران و در منطقه، بویژه در جامعهء تُرک تباری، هنوز راه درازی را در پیش دارد، رسانه های گروهی خارج از کشور هم به این مشکل دست به گریبان هست. برای نمونه از تلویزیونهای لوس آنجلسی، مرا به شرکت در یکی از رسانه دعوت کردند و همهء مسائل رو براه شد،

امّا دو روز باقیمانده به انجام برنامه تلاش کردند که زمینه بحث را خود کانالیزه کنند، و حتّی از من پیشنهاد کردند، که جنبش مردم کردستان را بویژه سیاستهای احزاب آنها را زیر سئوال ببرم، که قبول نکردم و جلسه را بهم زدم.

نمونهء دیگر وقتی فضای رسانه ای ایرانی متوجه شدند که من با اقای اسماعیل نوری علا بر سر مسائل اختلاف نظر داریم،

نمونهء دیگر وقتی فضای رسانه ای ایرانی متوجه شدند که من با اقای اسماعیل نوری علا بر سر مسائل اختلاف نظر داریم، از هر سو از رادیو و تلویزیون از من دعوت بعمل آمد که هرچه دلم تنگم بخواهد در برنامه آنها شرکت کنم و مرا لیدر سیاسی گروه و دسته و احزاب خود قرار دادند. که به همه پشت پا زدم.

حال قضیه شما و تلویزیون گوناز دقیقأ یکطرفه با برنامه ریزی مشخص و امتیاز گیری سامان داده شده بود. هدف این بحث فقط به گوش رساندن دو پیام بود:
1- اوّل بحث پیشگفتار مجری برنامه که بقول خود بی طرف بود و هر چه از دهانش برآمد به ایرانیان تاخت، از جمله آریا پرستان و پان ایرانیسم های فاشیست و نازیسم و غیره ..
2- و بحث تلفنی نفر آخر تُرک تبار از تهران که به نمای سرزمین و به صورت ملّت ایران تف انداخت و اگر بخواهد با تف کردن بر روی ایرانیان آنها را نابود خواهد. و از شمال تا خلیج فارس را به آتش و خون خواهد کشاند،

عنوان این بحث هست، #جوسازی های پان ایرانیسم علیه حرکت ملّی آذربایجان#
اوّل اینکه این پان ایرانیستها چه کسانی هستند و کدامیک از آنها در این جلسه شرکت داشت ؟
دوّم اینکه مطرح نشد این حرکت (ملّی) آذربایجان یعنی چه و چه میخواهد، آیا این حرکت ملّی آذربایجان زیر مجموعه ای از حرکت دمکراسی خواهی ایران نیست ؟ این بکار گیری واژهء #ملّی# خود معنی خاص و دارای پشتوانهء حقوقی و حقیقی بین المللی دارد، که مردم آذربایجان جغرافیای خاص خود بجز اردبیل و بخشی از استان آذربایجان شرقی را ندارد، و دارای حکومتی هم نیست و در سازمان بین الملل هم کشوری بنام آذربایجان ایران وجود ندارد.

در بین تلفن کنندگان حتّی یک ایرانی و از اقوام ایران بجز تُرک وجود نداشت، این بیانگر این هست، که این چنین جلسات فردی و خصوصی و بی اهمیّت میباشد، که ربطی به ایران و به ملّت ایارن ندارد.
مجری برنامه و آقای احمد اوبالی بخوبی میانستند که شما بجز موضوع سایت ایران گلوبال و دفاع از همکاران تُرک تبارتان، از ایران و ایرانیّت دفاع نخواهید کرد و یا بی تفاوت خواهید ماند، در غیر اینصورت از شما دعوت بعمل نمی آمد. اینها وحشت دارند از پان ایرانیستها دعوت کنند، چون حرفی برای گفتن ندارند. و یا از کسانی را دعوت میکنند که از قبل او را آرام و خریده باشند.

امثال آقای احمد اوبالی ها باید بدانند، که موضوع آذربایجان بحث افراد مانند آقای توکلی و یا امثال من و دیرگان نیست، بحث یک ملّت بنام ایران و به پهنای جغرافیای ایران و یک مسئلهء مهم ژئو پلتیک جهانی است،

جهان بینی فقط نوک بینی دیدن این مردم تُرک تبار به مدّت 500 سال است که خاورمیانه و قفقاز و آسیای میانه و کوچک (ترکیه امروز) را به خاک و خون نشانده و در عقب ماندگی نگهداشته است.