Skip to main content

عوام فریبی گوناز تی وی و

عوام فریبی گوناز تی وی و
Anonymous

عوام فریبی گوناز تی وی و مسئولین آن در بحث و گفتگوی روز
------------------------------------------------------------------
جنبش چپ و سوسیالیست آذربایجان بر این باور است که در آذربایجان جنوبی جنبش های مختلفی مانند
1- جنبش ملی
2 - جنبش کارگری
3 - جنبش زنان
4 - جنبش دمکراتیک و دمکراسی طلبی
5 - جنبش های دمکراتیک مدافعان مذاهب غیر شیعه
در عرصه مبارزه ملی و رهایی بخش آذربایجان ، سوسیالیستها و جناحهای چپ آن بر این باور هستند که جنبش ملی و دمکراتیک آذربایجان برحق، دمکراتیک، آزادیخواهانه و رهایی بخش است و این جنبش در جهت رفع نابرابریها و تبعیضات ملی بوده و در جهت تحقق شعار حق ملت تورک در تعیین سرنوشت خودش پیش میرود.

سوسیالیستها بر این باورند در جنبش ملی و دمکراتیک آذربایجان جنوبی جناحها ، گرایشات قکری و سیاسی مختلف سوسیالیستی، ناسیونالیست آذربایجانی، سوسیال دمکرات و ناسیونالیستهای افراطی و پانترکیستی و غیره با اهدافی ویژه حضور و نقش دارند.
سوسیالیستهای فدرالیست و استقلال طلب آذربایجان جنوبی تاکنون بیشتر به نقد ترکیسم_پانترکیسم و بوزقوردیسم که خطرناکترین جریان فکری و سیاسی در جنبش هستند پرداختند.
سوسیالیستهای آذربایجان جنوبی جنبش ملی آذربایجان را هرگز و هرگز فاشیستی معرفی نکردند بلکه فقط جریان سیاسی و گرایش ترکیسم - پانترکیستی را فاشیستی، نژادپرست و ضد دمکراتیک معرفی کرده اند و پانترکیستها را باعث ضعف و شکست جنبش ملی افشا کردند . سوسیالیستهای آذربایجان در صد سال گذشته ، از دوره خیابانی تا دوره پیشه وری و از پیشه وری تاکنون نه تنها با جنبش ملی آذربایجان دشمنی نکردند بلکه بزرگترین افتخارات را برای آذربایجان آفریدند.

در مباحثات روز ، گوناز تی وی و آقای احمد اوبالی مانند همه پانترکیستها به عوام فریبی پرداختند
1 - آنها تمامی جنبش های موجود یعنی جنبش های کارگری، زنان و دمکراتیک در آذربایجان ر ا انکار کرد ند و فقط جنبش ملی آذربایجان و موجودیت گرایش فکری خودشان یعنی جنبش پانترکیستی را دفاع کردند.
2 - مسئولین گوناز تی وی چنین وانمود کردند که در جنبش ملی آذربایجان گرایشات فکری ، سیاسی مختلف وجود ندارد و فقط یک گرایش فکری و تنها یک جریان فکری عمل میکند که آن هم جریان راست ، ناسیونالیست افراطی و ترکیسم است. آنها خود را صاحب و مالک جنبش ملی آذربایجان میدانند. آنها جنبش ملی آذربایجان را همسان و مترادف با جنبش پانترکیستی خودشان میدانند.
3 - آنها هر گونه نقد و نفی پانترکیسم را به معنای نفی و دشمنی با جنبش ملی آذربایجان تلقی و معرفی کرده و میکنند. سوسیالیستهای تورک آذربایجان فقط و فقط پانترکیسم، تورانیسم و بوزقوردیسم را فاشیستی و نژاد پرستانه می نامند نه جنبش ملی آذربایجان را . اما متاسفانه مسئولین گوناز با عوام فریبی و توسل بشیوه های ضد دمکراتیک تلاش کردندمردم را بر ضد سوسیالیستها تحریک کنند و به مردم چنین بقبولانند که سوسیالیستها جنبش ملی را فاشیستی و راسیستی معرفی میکنند.
4 - مسئولین گوناز تی وی سوسیالیستهای آذربایجان را به این متهم میکنند که آنها به فعالین ملی انگ پانترکیسم میزنند. آنها ادعا میکنند که در جنبش ملی آذربایجان پانترکیسم عمل نمیکند و حتی ائلیچی بئی و رسول زاده هم پانترکیست نبودند.
5 - مسئولین گوناز تی وی مانند دیگر پانترکیستها بار دیگر سخت و بیرحمانه به مخالفان پانترکیسم و سوسیالیستها حمله کردند و خواهان سلب آزادی بیان و هر آزادی از سوسیالیستها و مخالفانشان شدند. مسئولین گوناز تی وی پانترکیست و بوزقورد هستند اما بخاطر افشا شدن ماهیت ضد دمکراتیک پانترکیسم ، دل و جرات آنرا ندارند آشکارا به مردم اعلام بکنند که پانترکیست، بوزقورد و تورانچی هستند. آنها پانترکیستهای ترکیه و رهبران پانترکیست ترکیه را می ستایند، آنها پانترکیستهایی مانند ائلیچی بئی و رسولزاده ضیا گوگ آلپ و آتاتورک و تورکش را پیامبر خود میدانند و از حزب حرکت ملی ترکیه (م ه پ) تبعیت میکنند، آنها از دنیای تورک و توران صحبت میکنند و اهداف محمد امین رسول زاده یعنی "آذربایجان در قلمرو توران" را تبلیغ میکنند و پیرو ایدئولوژی و سیاستهای پانترکیستی هستند. آنها از تلویزیون گوناذ مانند گرگ زوزه می کشیدند و زوزه می کشند و روزی نیست که علامت بوزقورد را که علامت و اشاره پانترکیستهای اسلامگرای ترکیه است را از تلویزیون نشان ندهند. آنها از امپراطوری نژاد تورک و اسلامی دفاع میکنند آنها از اسطوره گرگ خاکستری یا بوزقورد تاریخ ، هویت، نماد، اشاره و