Skip to main content

مقاله اقایی بنام eza چیز

مقاله اقایی بنام eza چیز
Anonymous

مقاله اقایی بنام eza چیز تازه ای نداشت که خانم جعفری به آن جواب داده بودند . حرکت دمکرات ملی آذربایجان مشکلات و ضعفهایی دارد مانند تمامی حرکتهای سیاسی و با مرور زمان پخته تر و پویاتر خواهد شد و نوشته این آقا و امثال ایشان که جز عصبیت و افکار غیر انسانی چیز دیگری ندارد لایق جواب دادن نبوده و بنظر من هدر دادن زمان و انژی است. من در اینجا میخواهم چند نکته که به ذهنم میرسد بنویسم شاید مفید واقع شود:
1 - حرکت آزادیخواهانه آذربایجان یک حرکت دمکراسی خواهی با تکیه بر پتانسیل ملی آذربایجان میباشد و مانند قبل از 57 و دوران حکومت ملی ایجاد دمکراسی را نه از مرکز بلکه با تکیه بر مردم خود و پتانسیل آذربایجان برای کل ایران میخواهد لذا به نظر بنده و با توجه به افکار عمومی جهان خصوصا کشورهای دمکرات حرکت آذربایجان بایستی همیشه به نام حرکت دمکرات ملی آذربایجان نامیده و فعالین این عرصه در نوشته ها و

بیانیه های خود از این نام استفاده کنند .
2- حرکت دمکرات ملی آذربایجان دوران نوجوانی خود را میگذراند و تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی در پیش است و این حرکت باید برای آینده کادر سازی نموده و نیروهای جوانی را برای آینده پرورش و تربیت دهد. جمهوری اسلامی با این اپو.یسیون شاهنامه خوان و پرستش کنندگان خاک پاسارگاد سرنگون نخواهد شد و این آذربایجان است که آزادی را اول برای ملت خود و بعد برای کل ایران به ارمغان خواهد آورد.
3- از دنباله روی و تعصب کورکورانه شدیدا پرهیز کنیم خصوصا انهایی که ادعای رهبری دارند. رهبر نه با ادعا که در تنور زمان بوجود می آید و کسانی که بجای حرکت دمکراتیک آذربایجان اشخاص را قرار دهند اول به حرکت ضربه میزنند دوم به آن شخص. بایستی به سیاست نگاه حرفه ای داشت نه احساسی زمانی فردی میتوانست این حرکت را جلو ببرد اما الان دیگر نمیتواند و لذا نباید تقلید بر میت مانند مقلدان خمینی و مقلدان استالین کرد و بایستی با نگاه داشتن احترام از آن شخص عبور کرد.
4- در مواجهه با سیاستهای کشورهای همسایه حتی آذربایجان شمالی بایستی منافع ملی آذربایجان جنوبی را در نظر داشت چرا که تا زمانی که سیاست مستقلی در قبال همسایه ها چه اقوام همسایه و چه کشورهای همسایه نداشته باشیم نمیتوانیم حرکت دمکرات ملی آذربایجان را به سر نقطه مقصود برسانیم. به دیگر سخن شدیدا از احساساتی شدن بپرهیزیم چرا که سیاست دنیای احساسات نیست.
5- با عرض معذرت از خانم جعفری به جای جواب نوشتن برای مقالاتی که هیچ ارزش علمی و حقوقی ندارند و فقط عصبیت و نژاد پرستی در آن موج میزند بیایید حقوق و مبانی دمکراسی و طریقه بحث و مجادله را به جوانان یاد دهیم و مقالاتی بنویسیم که آنها بتوانند در مقابل سفسطه بافان از هویت و مرام خود دفاع کنند. البته در بین ما کسانی هم خواهند بود که آرمان آزادی خواهی و دمکراسی خواهی با نشانه های ملی ما را به دشمنی با این یا آن ملت تقلیل دهند ولی ما نباید به این دام بیافتیم ما با هیچ ملتی دشمنی نداریم تا زمانی که حقوق انسانی ما را پایمال نکرده اند و دشمنی ما با افکار شونیستی و فاشیستی فارس محور میباشد که میتواند از زبان یک آذربایجانی هم بیان شود.
6- باز توضیح میدهم که چرا باید حرکت سیاسی آزربایجان را دمکرات ملی بنامییم . چون در این حرکت همه اقشار مردم اعم از سکولارها ، مذهبی ها، چپی ها، فدرال ها، زنان ،کارگران حضور دارند که بعضی از آنها به ملی گرایی اعتقادی ندارند اما به حرکت دمکراسی خواهانه با نمادهای ملی اعتراضی ندارند( البته تا آنجایی که من در دانشگاه بودم) و معتقد بودند که دمکراسیی که مرکز بوجود آورد مانند قلعه حیوانات جرج ارول است که همه با هم برابرند ولی بعضی ها برابرترند.
7- دشمنان حرکت دمکرات ملی آذربایجان تمام سعی خود را میکنند با محلی و محدود نشان دادن این حرکت و با انگ زدن های گوناگون مانند امامان جمعه اردبیل و ارومیه و تهران که علامت بوزقورد علامت شیطان پرستان است و دارندگان افکار پان فارسیستی با گفتن این که این علامت فاشیستهای ترکیه هست میخواهند آذربایجانیان سوکولار و مذهبی مرکز و سایر نقاط ایران را از آن جدا کنند پس بایستی در استفاده از آن احتیاط کرد با اینکه همه ما میدانیم این علامت یک توتم است که ملتی به افسانه یا واقعیت به آن معتقد است و ربطی به مباحث سیاسی ندارد.
امیدوارم زمانی برسد که در ایران همه برابر و آزاد باشند و همه احزاب راست و چپ و استقلال خواه تریبون خود را داشته باشند بدون ترس و واهمه و برای رفاه ملل ایران برنامه ارائه دهند.