Skip to main content

چند نکته در مورد جوابیه خانم

چند نکته در مورد جوابیه خانم
Anonymous

چند نکته در مورد جوابیه خانم شریفه جعفری
--------------------------------------------------
خانم شریفه، از جوابیه شما به کامنت های من بسیار تشکر میکنم.
در جوابیه شما مواردی توجه مرا جلب کرد و بهتر دانستم توضیحاتی کوتاه بدهم.
1 - در مقدمه جوابیه نوشیتد که :"ابتدا باید یادآور گردم که نوشته مذکور بسیار آشفته، متناقض و نشانگر حس دستپاچگی و استرس بسیار بالای نویسنده بوده است"
شریفه خانم، من هیچ مقاله ای در نقد نوشته شما ننوشتم. من هم مانند بقیه دوستان در زیر نوشته شما سه یا چهار کامنت کوتاه نوشته بودم. اگر دقت کنید بخشی از این کامتنها در نقد دیگر کامنت نویسهای پانترکیست بود و ربطی به نوشته شما ندارند. دوستان نویسنده ایران کلوبال زحمت کشیدند و کامنت های پراکنده مرا جمع آوری کرده و در یک جا منتشر کردند به همین جهت در هم و برهم به نظر میرسند. در

هر حال ممنون از محبت دوستان که این کامنتها را در یک جا منتشر کردند. ولی چشم حتما تلاش میکنم انشا نویسی و آئین نگارش من بهتر بشود.
2 - در بند یکم جوابیه، شما مرا متهم کردید که من جنبش و حرکت ملی آذربایجان را جنبشی مرد سالار و ضد زن معرفی کردم.
شریفه خانم این واقعیت ندارد من جنبش ملی آذربایجان را مرد سالار و ضد زن معرفی نکردم بلکه من فقط جریان ناسیونالیستی- پانترکیستی را مردسالار و ضد حقوق زنان معرفی کردم.
جمله من چنین بود: "جنبش ناسیونالیستی - پانترکیستی در آذربایجان نه تنها ضد دمکراتیک و فاشیستی است بلکه کاملا جنبشی مرد سالار است"
شما می دانید که در آذربایجان و جنبش ملی و دمکراتیک آذربایجان جنبشهای مختلفی مانند جنبشهای چپ، سوسیالیستی، سوسیال دمکراسی، پانترکیستی، ناسیونالیستهای میانه رو آذربایجان محور و غیره نقش و حضور دارند. من در بحث مورد نظر جریان و جنبش ناسیونالیستی پانترکیستی را مرد سالار مورد خطاب قرار دادم. آیا به نظر شما چنبش جریان پانترکیستی همان و مترادف با جنبش ملی آذربایجان است و یا بر عکس، یعنی آیا جنبش ملی آذربایجان جنبشی پانترکیستی و فاشیستی است؟؟ هرگز، جنبش ملی آذربایجان بسیار وسیع تر از یک جنبش خاص یا یک جریان سیاسی و ایدئولوژیک خاص است. شما نمی توانید جریانات سیاسی و ایدئولوژیک دیگر را که نقش بزرگ و تاریخی در جنبش ملی و رهایی بخش آذربایجان دارند رد و انکار کنید.
3 - من در کامنتی "اکثر فعالین و روشنفکران را کم سواد و بیسواد سیاسی" نامیده بودم. و شما در بند دوم جوابیه به آن اعتراض کردید و بر این باور هستید که من اشتباه میکنم و آنها سواد سیاسی هستن. قبلا هم تعدادی از بیان این واقعیت رنجیده بودند. من قبلا در کامنتی مجزا بطور مفصل چواب دادم که نه تنها اکثر فعالین پانترکیست بلکه اکثریت مردم و تحصیل کرده های ایران (از رهبر تا مردم عادی )بخاطر پایین بودن استانداردهای آموزشی در تمامی زمینه ها کم سواد و یا بی سواد هستند. بطوریکه بیسوادی سیاسی بدترین نوع بی سوادی است. من در آن کامنت توضیح داده بودم که نه تنها اکثریت مردم و پانترکیستها بلکه روشنفکران چپ و سوسیالیست هم از درد بیسوادی سیاسی رنج میبرند. بی سوادی سیاسی ربطی به سن و سال، تجربه و تحصیلات عالی در رشته های علمی مانند قیزیک و شیمی و پزشکی و غیره ندارد. خیلی ها تحصیلات عالی دارند و دو سه مدرک لیسانس و دکترا در جیب دارند ولی ذره ای سواد سیاسی ندارند.
4 - شما در بند یا مورد سوم جوابیه نوشتید که من نوشته شما را به ایدئولوژی اسلامی ربط دادم. همانطوریکه در بالا اشاره کردم من در یکی از کامنتها به کامنت پانترکیستی چنین جواب دادم: "پانترکیسم بمعنای اتحاد دمکراتیک و داوطلبانه کشورهای تورک نیست. بلکه هدف پانترکیسم و تورانیسم ایجاد جامعه اسلامی در سراسر جهان توسط "نژاد برتر" تورکها و برهبری ترکیه است"
شاید بدانید که بنیان تفکر و ایدئولوژی پانترکیسم سه چیز است: 1- برتری نژاد تورک 2 - اسلامگرای افراطی (از نوع داعشی و طالبانی) 3 - ملی گرایی افراطی
این کامنت در رابطه با شخص دیگری بود و ربطی به نوشته شما نداشت. حال شما اگر مدافع جریان پانترکیستی و بوزقورد باشید نمی توانید اسلامگرا نباشید و شعار های لائیک و سکولار شما مثل رعد و برق در یک لحظه محو خواهند شد.

5 - شما در بند چهارم جوابیه نوشتید: "دعوت از بنده برای ایجاد و یا مشارکت در حرکت های فمنیستی و دست کشیدن از فعالیتهای فرهنگی و سیاسی در حرکت ملی آذربایجان."
شریفه خانم من هرگز از شما نخواستم از فعالیتهای فرهنگی و سیاسی در حرکت ملی آذربایجان دست بکشید. شما به نوشته یا دعوت من دقت کافی نکردید. من نوشته ام را کپی و پست میکنم. من چنین نوشتم" ای کاش خانم شریفه در جنبش فمنیستی و جنبش مستقل زنان

ادامه در کامنت بعدی