Skip to main content

آقای تهرانلی، همانند دیگر

آقای تهرانلی، همانند دیگر
Anonymous

آقای تهرانلی، همانند دیگر جنبش ها و حرکت های اجتماعی سیاسی، در حرکت ملی دمکراتیک آذربایجان هم طیف های گوناگونی وجود دارد که پان تورکیزم -هرچند جدید، ولی در هر حال یکی از آنها ست. وظیفه تک تک این ایدئولوژی ها جهان بینی ها این است که همدیگر را به نقد بکشند و اشتباهات و کجروی ها و ضرر و زیان های خواسته یا ناخواسته را گوشزد کرده و آشکار سازند. ولی شما و دیگر همفکرانتان متاسفانه با شنیدن هرگونه انتقادی از عنصر تورکیسم و پان تورکیزم، از کوره به در می روید و بجای گشودن یک بحث و گفتگوی منطقی و سازنده، با شمردن جنایات استالین و کیم اول جونگ و ...، تلاش میکنید که از پرداختن به اصل قضیه شانه خالی کنید و با آلوده کردن فضای بحث و دیالوگ، مانع از آن میشوید که مسائل و مشکلات حرکت عدالت طلبانه آذربایجان طرح بشوند.
یک بار دیگر از شما و همفکرانتان خواهش میکنم که هرگونه نقد یا مخالفت و دشمنی با

بوزقوردیسم و پان تورکیسم را، دشمنی با تمام حرکت حق طلبانه آذربایجان نپندارید.
متاسفانه رسالت و ماموریت شما تا امروز در این خلاصه شده است که چپ ها و بقیه دگراندیشان را از این حرکت دور کنید. در حالیکه هر جنبشی، برای موفق شدن ضروری است که تمام این افکار و عقاید را در خود جای دهد.
پان تورکیست ها و "بوزقورد"چیها، همانطور که در میان بقیه ملت های تورک فقط ۲، ۳% رای دارند، طبیعیست که در آذربایجان جنوبی هم حضور داشته باشند. ولی تازه از راه نرسده،خود را صاحبخانه و بقیه را بیگانه و بیگانه پرست معرفی کردن مضحک و مسخره است.
در نظر بگیرید که در طی تمام دهه ها، پان تورکیزم و پاان ایرانیزم و استالیزم به بن بست نهایی خود رسیده اند. و هرکسی که به سرنوشت ملت خود و دیگر ملت ها علاقمند هستند، نباید راضی شوند که انگونه ایدئولوژیها و سیستمهای ارتجاعی حاکم به سرنوشت ملت ها شوند. موفق باشید.