Skip to main content

ظهور فاشیسم در آلمان و توسعه

ظهور فاشیسم در آلمان و توسعه
Anonymous

ظهور فاشیسم در آلمان و توسعه طلبی آن باعث جنایات بی شماری در جهان شد. فاشیستها جهان را به آتش و ویرانی کشیدند. فاشیستها و متحدان آنها به از شکست فاشیسم در فرانسه، اتریش، لهستان و غیره به محکمه و دادگاه کشیده شدند. اما چرا محمد امین رسولزاده بعنوان همکار و افسر نازی محاکمه نشد؟ چرا رسولزاده همکار جنایتکارترین فاشیستهای تاریخ به عنوان قهرمان به آذربایجانیها معرفی میشود؟
رسولزاده روزی تئوریسین فاشیسم فارس، پان فارسیسیم و پان ایرانیسم بود، روزی همکار و فرمانده لشکر هیتلر بود. روزی پانترکیست و تورانچی بود و آذربایجان را در قلمرو توران میدانست. و غیره سوال این است آیا چنین شخصی می تواند الکوی رهبری و پیامبری به آذربایجان باشد؟ یک آذربایجانی میتواند همکار هیتلر و مدافع کشور خیالی و ذهنی توران را قهرمان ملی خود و رهبر ایدئولوژیک خودش قبول کند؟؟؟
ما ملت

بدبخت و ساده ای هستیم و همچنان در جهالت بسر میبریم. ما بی آنکه کتاب قرآن را خوانده باشیم خود را مسلمان می شناسیم و حاضریم بخاطر اسلام خود را فدا کنیم و در جنگها از روی میدان مین عبور کنیم و شهید راه خدا شویم. به همان شکل ما انسانهای ساده و صادق اذربایجانی بی انکه مقالات و یا کتابهای محمد امین رسول زاده را خوانده باشیم او را بت، رهبر، لیدر، تئوریسین جنبش ملی اذربایجان بنامیم و در راه او سینه و زنجیر بزنیم. ما حتی نمی دانیم این همکار هیتلر چند مقاله و چند کتاب دارد. ما تا حال هیچ کتابی از او بزبان فارسی ندیدیم. ما فقط یک جمله از او میدانیم که چنین گفته است : پرچمی که برافراشته شد دیگر پایین نمی آید. همین و بس. در حالی که این جمله هم بسیار کوته بینانه و احمقانه است. چون در طول تاریخ، پرچمهای زیادی برافراشته شده ولی پایین امدند و هیچگاه دوباره برافراشته نشده اند.
چرا باید از کسی بت بسازیم بی آنکه او را بشناسیم و یا از افکار او و از کتابهای او کوچکترین خبری داشته باشیم؟
خدایا به ما رحم کن، خدایا اگر هستی بگو که ما کی عاقل میشویم؟